מסתמן: בימים הקרובים בדיקת "פרשת הצוללות" תהפוך לחקירה

לפי דיווחים בחדשות 2 ובחדשות 10, הבדיקה, שזכתה לכינוי "פרשה 3000" ועוסקת ברכש כלי שיט מגרמניה, תהפוך לחקירה פלילית ■ עוד דווח כי מפקד חיל הים לשעבר אליעזר מרום יזומן לחקירה, וכי בשלב זה החקירה לא נוגעת לנתניהו

נתניהו בביקור בצוללת גרמנית / צילום: רויטרס
נתניהו בביקור בצוללת גרמנית / צילום: רויטרס

בימים הקרובים הבדיקה בעניין רכש כלי שיט מגרמניה, שזכתה לשם "פרשה 3000", תהפוך לחקירה פלילית - כך דווח הערב (ד') בחדשות 10 ובחדשות 2.

עוד דווח בחדשות 2 כי מפקד חיל הים לשעבר, אלוף במיל' אליעזר (צ'ייני) מרום, יזומן לחקירה בעניין, וכי בשלב זה אין החשדות נוגעים לראש הממשלה בנימין נתניהו.

יחד עם מרום, כך לפי הדיווחים, צפויים להיחקר גם מיקי גנור, המתווך שייצג את המספנה הגרמנית טיסנקרופ במשא-ומתן לרכישת כלי השיט, וכן עורך דינו דוד שמרון.

לפני כשבוע טענה לשכת ראש הממשלה כי חיל הים ומנכ"ל משרד הביטחון הם שביקשו לקדם את רכש הספינות. 

כמו כן, בימים האחרונים פורסם כי שר הביטחון לשעבר, משה (בוגי) יעלון, העיד במשטרה בנוגע לעסקה. בחקירתו של השר לשעבר, הוא התייחס להטיה לכאורה של מכרז לרכישת ספינות מגן, כך שיתאים לתאגיד הגרמני טיסנקרופ.

כמו כן, יעלון העיד כי מגעים לרכישת 3 צוללות נוספות נערכו ללא מעורבותו, חרף העובדה שהם נערכו בעת כהונתו במשרד הביטחון, והוסיף כי נתניהו ביקש לרכוש שתי ספינות מלחמה נגד צוללות, מבלי שהתקיים על כך דיון מוקדם במערכת הביטחון.

תיק 3000 מצטרף לשני תיקים שבהם נקשר שמו של ראש הממשלה. בתיק 1000 נחקר חשד שלפיו נתניהו קיבל טובות הנאה מאנשי עסקים, המפיק ההוליוודי ארנון מילצ'ן והמיליארדר האוסטרלי ג'יימס פאקר. תיק 2000 עוסק בשיחות שניהל נתניהו עם מו"ל "ידיעות אחרונות", ארנון (נוני) מוזס, שבהן עלה החשד כי האחרון הציע סיקור אוהד בעיתונו, בתמורה לכך שהראשון יפעל לקידום חוק "ישראל היום".