סלקום ואקספון סיכמו להמשיך במו"מ על הסכם איחוד הרשתות

אקספון, שחששה שהסכם הרכישה של גולן ע"י אלקטרה יביא לדחיקתה מההסכם המוקדם שחתמה עם סלקום לאיחוד רשתות, ויתרה על ההליכים המשפטיים ותחזור לשיחות עם סלקום על שילובה ברשת המשותפת

חזי בצלאל / צילום: יוסי כהן
חזי בצלאל / צילום: יוסי כהן

החברות אקספון וסלקום  חוזרות לשולחן המו"מ ביניהן, והפנייה של אקספון כנגד הסכם איחוד הרשתות שבין סלקום לאלקטרה צריכה שרוכשת את גולן טלקום תימחק. אקספון וסלקום סיכמו ביום חמישי כי ההליכים ביניהם ילובנו מחוץ לכתלי בית המשפט וסלקום התחייבה שהיא תאפשר לאקספון להיות חלק ממשולש ההסכמות לעניין איחוד הרשתות באופן שלא יקפח אותה.

כזכור אקספון פנתה לבית המשפט לאחר שלטענתה חשה שסלקום כבר לא מעוניינת להמשיך ולקדם את הסכם איחוד הרשתות שנחתם ביניהן. עוד בטרם הושלמה העסקה למכירת גולן לאלקטרה צריכה, קידמו סלקום ואקספון הסכם לאיחוד רשתות במסגרת הניסיונות של אקספון להיכנס לשוק הסלולר, בין אם דרך רכישת גולן ובין אם בדרך עצמאית.

אלא שאישור ההסכם מתעכב במשרד התקשורת שדורש הבהרות מהצדדים ובינתיים אלקטרה השלימה את העסקה לרכישת גולן ומיהרה לחתום על הסכם ביחד עם סלקום. אקפסון חששה שלא רק שהפסידה את עסקת גולן, אלא גם היא עשויה להפסיד את הסכם איחוד הרשתות מול סלקום ולכן דרשה מסלקום הבהרות שימנעו ממנה להישאר ללא כלום, וזאת על רקע הצהרות של ראשי החברה שבכוונתם להיכנס לשוק הסלולר בכל מקרה, וגם ללא גולן.

הפנייה של אקספון לבית המשפט, כאמור הסתיימה בהבנות שהצדדים יחזרו לשולחן המו"מ.