הנקראות ביותר

קווים ודן מתמודדות עם שותפות זרות על הפעלת הקו האדום

מכרז הפעלת הקו האדום ברכבת הקלה מתחמם: קווים חברה לדויטשה באן הגרמנית ולחברת קונקט-ירושלים, בעוד דן תיגש למכרז בשותפות עם חברת הרכבות הצרפתית SNCF ומפעילת הרכבת התחתית בבייג'ין Beijing Subway

הרכבת הקלה תחנת אלנבי / צילום: תמר מצפי
הרכבת הקלה תחנת אלנבי / צילום: תמר מצפי

חברת התחבורה הציבורית קווים חברה לדויטשה באן הגרמנית ולחברת קונקט-ירושלים, לשם התמודדות על הפעלת הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן. בקבוצה החדשה תחזיק קווים 50.1%, דויטשה באן 34% וקונקט 15.9%.

מכרז ההפעלה של הרכבת הקלה חודש בסוף דצמבר, לאחר הקפאה של כמה חודשים בעקבות בקשות שהתקבלו בנת"ע, להקטין את חלקן המינימלי של החברות הזרות בקבוצות המתמודדות מ-51% ל-30%. הקבוצות צריכות להגיש את הצעותיהן עד ה-23 במארס.

קווים מוחזקת בחציה על ידי מאיר חברה למכוניות ומשאיות ובחציה על ידי הורן את ליבוביץ'. החברה מפעילה 1,200 אוטובוסים בישראל וכן את קו מוניות השירות ירושלים תל אביב, והיא שתהיה אחראית להפעיל את הקו האדום אם הקבוצה תזכה במכרז.

דויטשה באן היא מפעילת התחבורה הציבורית המובילה בעולם, עם 4.2 מיליארד נסיעות נוסע, רובן ברכבות, והיא שתביא את הידע הבינלאומי לקו האדום. קונקט-ירושלים היא מפעילת הרכבת הקלה בירושלים, ואמורה להביא את הידע המקומי.

לצד קבוצה זאת פורסם כי גם חברת דן תיגש למכרז, בשותפות עם חברת הרכבות הצרפתית SNCF ומפעילת הרכבת התחתית בבייג'ין Beijing Subway. דן ו-SNCF, השותפות גם בפרויקט המטרונית בחיפה, יחזיקו יחד 49.9% בקבוצה, בעוד החברה הסינית תחזיק 50.1% ותשלוט בה.

הצצה ראשונה: כך יראו מבפנים קרונות הרכבת הקלה בת"א וגוש דן

loading

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נדל"ן ותשתיות?
אני מאשר/ת קבלת תוכן פירסומי מגלובס
נושאים נוספים בהם תוכל/י להתעדכן
גלובס טק
נתוני מסחר
שוק ההון
נתח שוק
דין וחשבון
הסיפורים הגדולים של השבוע
מטבעות דיגיטליים
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
עקבו אחרינו ברשתות