תיאום מחירים: האם תתעכב כניסת גיל שרון כיו"ר גולן טלקום?

ברשות ההגבלים מודאגים מראיון שהעניק היו"ר המיועד לגלי צה"ל, וסבורים כי יש בו קריאה לחברות לצמצם את התחרות ולהעלות מחירים בצורה מתואמת בשוק הסלולר

גיל שרון / צילום: תמר מצפי
גיל שרון / צילום: תמר מצפי

רשות ההגבלים עשויה לעכב את מינויו של גיל שרון ליו"ר גולן טלקום, לאחר רכישתה על-ידי אלקטרה צריכה - כך נודע ל"גלובס". הסיבה: ראיון שהעניק שרון לגלי צה"ל ובו נשמע כמי שרומז לכך שמחירי הסלולר עומדים לעלות.

ברשות ההגבלים מוטרדים ורואים בחומרה את הדברים, וסבורים כי יש בכך קריאה לחברות לצמצם את התחרות ולהעלות מחירים בצורה מתואמת. ל"גלובס" נודע כי ברשות ביקשו מידע נוסף מהצדדים בעקבות הראיון, ואישור ההעסקה של שרון ככל הנראה יידחה.

לפני כחודש, לאחר שהצדדים דיווחו על השלמת העסקה לרכישת גולן טלקום על-ידי אלקטרה צריכה בתמורה ל-350 מיליון שקל, התראיין גיל שרון, מנכ"ל פלאפון לשעבר, בתוכנית הבוקר של ניב רסקין בגלי צה"ל. בין היתר אמר שרון בראיון, "אני חושב שהמחירים בישראל נמוכים בצורה קיצונית, ומרכיבי החבילות גדולים מאוד בכמות נפח הגלישה שניתן ללקוחות.

המחירים היום הם הנמוכים ביותר בעולם המערבי. 30 שקל כולל מע"מ, שזה הרבה פחות מ-10 דולר לחודש - אלו הם לא מחירים סבירים שמאפשרים קיום לאורך זמן של חברות, גם של החברות הגדולות בענף, שלמעשה אינן מרוויחות היום משירותי הסלולר. לחברות לא יהיו משאבים כלכליים להמשיך בפיתוח ובניית הרשתות. לכן, ככל הנראה המחירים בישראל חייבים לעלות לאזורים ריאליים יותר". הדברים גררו את רשות ההגבלים לפרסם הודעה לעיתונות במסגרתה הזהירה מאמירות כגון אלו שעשויות להשתמע כקריאה לתיאום מחירים.

מרשות ההגבלים העסקיים נמסר כי "הרשות לא מתייחסת לעסקאות שנמצאות בטיפולה". את תגובתו של גיל שרון לא ניתן היה להשיג.

הריאיון
 הריאיון