משרד החקלאות עצר הברחת 4.5 טון בשר מהרשות לישראל

בסוף השבוע האחרון חשפו פקחי משרד החקלאות שני מקרים של שחיטה שחורה וניסיון הברחת בשר משטחי הרשות הפלסטינית לגבולות ישראל ■ הבשר הועבר להשמדה

בשר מוברח מהרשות הפלשתינאית / צילום: המועצה לענף הלול
בשר מוברח מהרשות הפלשתינאית / צילום: המועצה לענף הלול

עוד ועוד מוצרי בשר המוחזקים בתנאים אסורים עושים את דרכם אליכם לצלחת. המזל הוא שבחלק מהמקרים הבשר נעצר בדרך. הפעם מדובר בתפיסה בהיקף של 4.5 טון של בשר עוף, הודו וכבש שתפסו מפקחי משרד החקלאות בסוף השבוע האחרון.

פקחי המשרד חשפו שני מקרים של שחיטה שחורה וניסיון הברחת בשר משטחי הרשות הפלסטינית לגבולות ישראל. במקרה הראשון איתרו המפקחים בכפר סולם, סמוך לעפולה, אתר שחיטה שחורה, ובו כמות של 4 טון צלעות ושומן כבש, שמקורם לא ידוע. בנוסף נמצאו במקום כ-240 ק"ג בשר כבש ממקור שאינו ידוע.

במקרה השני התגלתה בישוב הצפוני בוסמת טבעון כמות של 200 ק"ג בשר עוף ממקור לא ידוע. זאת ועוד, במעבר מיתר הסמוך לחברון נתפס אדם בניסיון להברחה של 160 ק"ג בשר הודו, שמקורו בחברון. בכל המקרים, בעלי המקום (ובעל הרכב במקרה השלישי) הועברו לחקירה ונפתחו נגדם הליכים משפטיים. הבשר הועבר להשמדה על-פי צו רופא.

ממשרד החקלאות נמסר כי חל איסור על העברת מוצרים מן החי משטחי הרשות הפלסטינית עקב חשש לבריאות הציבור, וכן חל איסור על הפעלת מפעלי בשר ללא אישור ופיקוח. במשרד מבקשים מהציבור להקפיד לרכוש בשר במקומות מוכרים הנמצאים תחת פיקוח. בנוסף, יש להקפיד על מוצר באריזה מקורית, סגורה ונקייה עם התוויה וסימון של תאריך ייצור ותאריך פג-תוקף.