אורית פרקש-הכהן מצטרפת כשותפה למשרד עוה"ד גולדפרב-זליגמן

פרקש-הכהן, לשעבר יו"רית רשות החשמל, תעמוד בראש מחלקה מורחבת של אנרגיה, רגולציה ותשתיות, שתעניק ייעוץ משפטי מקיף בתחומי אנרגיה, יזמות משאבים טבעיים, רגולציה, תשתיות ופרויקטים

משרד עורכי הדין גולדפרב-זליגמן הודיע היום (ב') על צירופה של עו"ד אורית פרקש-הכהן - אשר שימשה כיו"רית רשות החשמל במשך 5 שנים - כשותפה וכראשת מחלקה מורחבת שתעסוק בתחומי אנרגיה, רגולציה ופרויקטי תשתית, מתחומי העיסוק החשובים במשרד.

משרד גולדפרב-זליגמן נמנה עם משרדי עורכי הדין הגדולים בישראל בתחומי אנרגיה, יזמות משאבים טבעיים, תשתיות ופרויקטים; והמחלקה בראשה תעמוד פרקש-הכהן תעניק ייעוץ משפטי שוטף וליווי עסקי-אסטרטגי לעוסקים בתחום, ובכלל זה חברות מקומיות ובינלאומיות, מיזמים משותפים, אנשי עסקים ויזמים ועוד. 

עו"ד פרקש-הכהן שימשה כאמור במשך 5 שנים כיו"רית רשות החשמל, הרשות הממשלתית המפקחת על משק החשמל בישראל. בתקופת כהונתה כיו"רית הרשות, נכנסו יצרני החשמל הפרטיים למשק החשמל בישראל. היא הייתה שותפה לפיתוחה ולגיבושה של תעשיית יצור החשמל הפרטי בהיקפים גדולים וסייעה בחידושה של תעשיית האנרגיה.

פרקש-הכהן הייתה אמונה על פרסום מאות החלטות רשות והנחיות בנושאים כלכליים שונים, ובכלל זה קביעת תעריפים, כללי סחר, מתן רישיונות לפעילויות מסחריות שונות, קביעת רגולציה תומכת השקעות, פרסום מודל סחר, סיוע בגיבוש מדיניות ממשלתית במשק האנרגיה ועוד.

כמו כן, היא פיקחה על חברת החשמל באספקטים מגוונים - פיננסים, כלכליים, שירותיים, חשבונאיים ותעריפיים; עסקה רבות בבחינת הסכמי גז טבעי בישראל ושינוי תנאיהם המסחריים; ניהלה משאים-ומתנים עם יזמים פרטיים, גורמים מממנים (מקומיים ובינלאומיים) וגופים מוסדיים, והכריעה במחלוקות מסחריות שונות בין שחקנים בשוק.

לפני מינויה ליו"רית רשות החשמל, פרקש-הכהן שימשה כיועצת המשפטית של הרשות במשך 9 שנים, ושימשה כראשת צוות ליטיגציה במחלקה המשפטית של רשות ההגבלים העסקיים במשך 6 שנים. היא בעלת תואר שני (MPA) במינהל ציבורי מאוניברסיטת הרווארד ובעלת תואר ראשון במשפטים מהאוניברסיטה העברית. את התמחותה עשתה, בין היתר, בבית המשפט העליון אצל השופטת דליה דורנר.

עו"ד אלי זהר, יו"ר משרד גולדפרב-זליגמן, ועו"ד יודי לוי, השותף המנהל ויו"ר הוועדה האקזקוטיבית של הפירמה, מסרו: "אנו מברכים על הצטרפותה של אורית אל שורותינו. לאורית יש ניסיון שאין שני לו בתחומי האנרגיה והתשתיות בישראל, ובכלל זה בתחום רגולציית האנרגיה. היא נמנית עם בכירי התחום בישראל, והצטרפותה למשרדנו היא תוספת מקצועיות חשובה, ייחודית ורעננה. אנו סמוכים ובטוחים כי לקוחות גולדפרב-זליגמן הפועלים בתחומים אלה ייהנו מהידע הנרחב ומהמומחיות שלה בתחום. אין לנו ספק כי המוניטין שצברה ימשיך ללוות אותה גם בין כותלי המשרד".

עוד הוסיפו השניים כי "משרד גולדפרב-זליגמן שואף כל העת להעמיק את תחומי עיסוקו, תוך שהוא מגייס אל שורותיו את אנשי המקצוע הטובים והבכירים ביותר בכל תחום ותחום".

עו"ד אורית פרקש-הכהן מסרה כי "לאחר שנים ארוכות במגזר הציבורי, אני שמחה לצאת לדרך חדשה ומאתגרת במגזר העסקי. בחרתי באכסניה מקצועית הניצבת בחוד החנית של תחום המשפט בישראל. מטריית השירותים המשפטיים הענפה והאיכותית אותה מעמיד משרד גולדפרב-זליגמן לרשות לקוחותיו המקומיים והבינלאומיים, לצד הקמתה של המחלקה המורחבת, יהוו מענה מקצועי מקיף מהמעלה הראשונה ללקוחות הפירמה". 

לצד מינוי זה מתפרסם דבר מינוי נוסף: עו"ד ליאת גרבר, המסיימת בימים אלה את תפקידה כממונה על החקיקה ברשות המסים, תצטרף כשותפה במחלקת מסים ותגמול בכירים במשרד. עו"ד גרבר הצטרפה בשנת 2005 למחלקה המשפטית של רשות המסים, והחל משנת 2011 היא ממונה על תחום החקיקה ברשות.

לגרבר יש ניסיון בתחום רגולציית המס בישראל, ובכלל זה הייתה שותפה להתוויית מדיניות הרשות בכל תחומי המיסוי, ישיר ועקיף כאחד. היא הייתה ממובילות החקיקה בנושאים מגוונים, וביניהם מס ריבוי דירות, חברות ארנק, קרנות להשקעה במקרקעין ("ריט"), חוק מיסוי משאבי טבע ("שישינסקי 2"), נאמנויות, חברות משפחתיות, חוק לעידוד השקעות הון ועוד.

בנוסף, גרבר ליוותה את מתווה הגז בהיבטי המיסוי והייתה חברה בצוותים בין-משרדיים, דוגמת הצוות לבחינת שוק האיגוח בישראל. היא בעלת ידע נרחב בתחומי מיסוי בינלאומי, מיסוי שוק ההון, מיסוי מקרקעין, מס הכנסה, ועוד; ולאורך השנים ליוותה מקצועית עתירות כנגד המדינה בבג"ץ בקשר עם סוגיות מיסויות מגוונות.

עו"ד טל עצמון, ראש מחלקת מסים ותגמול בכירים במשרד, מסר כי "בעידן בו חקיקת המס הופכת תכופה ומורכבת יותר ויותר, צפויה ליאת להוות כוח חשוב ביותר במחלקה. אנו רואים חשיבות אסטרטגית במתן מעטפת שירותים כוללת ללקוחות המשרד בתחום המס, ובכלל זה צירוף אנשי מקצוע בכירים בעלי בקיאות בהליכי חקיקה ובעלי ידע ייחודי ומעשי בגוונים השונים של תחומי המס".