פאר בלתי נתפס: מכונית המיליארדרים יורדת מפס הייצור

הדור השביעי של הרולס רויס פאנטום סדרה 2 הוא אחד הרכבים היקרים בעולם ■ רכב הפאר, שמיוצר כמעט כולו בעבודת-יד, ירד לאחרונה באופן סופי מפס הייצור ופינה את מקומו לדור הבא

הרולס רויס פאנטום 7 היא אחת המכוניות היקרות בעולם. רק לפני פחות מחצי שנה פורסם ברעש גדול שהקבלן מנתיבות, עודד שריקי צירף אחת כזאת לאוסף המכוניות הפרטי שלו. מדובר ברכב השמור על-פי רב למיליארדרים כמו לדוגמה הנסיך הסעודי וואליד בן טלאל שגם הוא מחזיק באחת כזאת משלו.

הרולס רויס פאנטום 7 היא תמצית הפאר והיא מיוצרת בעבודת-יד. כל מיליארדר היה רוצה אחת כזאת לאוסף שלו אבל לרוע מזלם של אלו שלא הספיקו חברת רולס רויס הודיע שהפאנטום יורדת מפס הייצור. המכונית שזה הדור השביעי שלה מיוצרת מאז 1925 וכעת תיחשב לפריט אספנות.

למי שפחות מכיר נוכל לספר שאת המכונית כאמור מייצרים בעבודת-יד פרט ל-3 רובוטים שעוסקים רק בצביעתה והיא מציגה שיאים של טכנולוגיה, פאר ואיכות שמעט מאוד רכבים ניחנים בהם. המכונית עשויה מאלומיניום כדי להקל על משקלה ומצוידת במנוע V12 מבית BMW בנפח של כמעט 7 ליטרים ו450 כ"ס שמעניק לה ביצועים של רכב ספורט.

היא מצויידת בדלתות שזכו לכינוי "דלתות התאבדות" שנפתחות ונסגרות חשמלית, מערכת בלימה אוטומטית, תאי איחסון למטריות בדלתות, מערכת בעלת 26 רמקולים ומושבים שמתכווננים ב-16 נקודות שונות , כשהעור והעץ בפנים הרכב מותאמים בצבעם לדרישות הלקוח ועוד אינסוף אפשרויות.

הפאנטום 7 האחרונה סופקה לאספן רולס רויסים ויוצרה בהשראת ספינות הנוסעים אשר חצו את האוקיינוס בשנות ה- 30. הדגם הבא של הפנטום צפוי להיות מוצג כבר ב- 2017 וצפוי להיות מתוחכם, חזק ויוקרתי יותר.