התחבורה הציבורית ברמת הגולן תושבת החל ממחר בבוקר

יו"ר ההסתדרות במרחב: "ניסינו בכל כוחנו להימנע מצעדים ארגוניים" ■ כ-70 אלף נוסעים ייאלצו למצוא פתרונות תחבורה אחרים

אוטובוסים ריקים / צילום: מירב מורן
אוטובוסים ריקים / צילום: מירב מורן

45 נהגי האוטובוס של חברת "תחבורה ברמה", המפעילה כ-300 נסיעות ביום ברמת הגולן, ישביתו החל ממחר (ג') בבוקר את פעילות החברה במחאה על מבוי סתום במו"מ להסדרת תנאי ההעסקה שלהם. הנהגים, שמסיעים כ-70 אלף נוסעים ביום, הכריזו סכסוך עבודה לפני יותר מחודש.

בהודעה שהוציאה ההסתדרות נכתב כי בשבועות האחרונות התנהל מו"מ בין ההסתדרות, העובדים והנהלת החברה, בתיווכו של יו"ר המועצה האזורית גולן אלי מלכה, בניסיון להסדיר סוגיות כמו היקף העסקת הנהגים ומספר שעות העבודה החודשיות שלהם. המו"מ, כאמור, לא הבשיל להסכמות.

יו"ר ההסתדרות במרחב כנרת, אבי גבאי, מסר: "לא נאפשר פגיעה בזכויות העובדים המסורים והנאמנים של תחבורה ברמה. ניסינו בכל כוחנו להימנע מצעדים ארגוניים, אך לצערי הנהלת החברה לא מכבדת את ההסכמות אליהן הגענו בעזרתו של יו"ר המועצה האזורית גולן אלי מלכה".

בעקבות הודעת ההסתדרות הכללית מהלילה על ההשבתה הפתאומית בחברת 'רמה', מפעילת התחבורה האזורית בגולן, מגיבים בארגון המייצג את הנוסעים, 'תחבורה בדרך שלנו'. לדברי היו"ר איתי חיים, "זה מדהים איך השבתת שירות חיוני להתיישבות הכפרית בפריפריה, המשרתת גם את החיילים המשרתים ברמת הגולן, מתקבלת ללא שפורצת סערה תקשורתית גדולה! תושבי רמת הגולן כלואים בביתם. יש חיבור ישיר בין נסיונות ההשבתה מהתקופה האחרונה באגד ובחברות אחרות במשק לשביתה הנוכחית, שכל כולה נועדה לצרכי בחירות פנימיים של אבי ניסנקורן, על חשבון הנהגים והנוסעים, האחרונים בשרשרת המזון בענף, כציבור שבוי בידם של אינטרסנטים. במקום לטפל בהפיכת העיסוק של נהגי האוטובוסים למקצוע, עסוקים בהסתדרות החדשה בקמפיין הבחירות של היו"ר. אנו קוראים לבית הדין לעבודה לעצור את ניסיונות ההשבתה של ההסתדרות הכללית בכל הענף עד סיום הליך הבחירות. לא על גבה של הפריפריה ולא על גבם של חיילי צה"ל!".