מי סייז זינקה אמש בנאסד"ק ב-185% ללא הודעה מהותית

מניית החברה, המפתחת האפליקציה שנועדה לסייע ברכישת בגדים באינטרנט, נוסקת היום גם בת"א ■ מי סייז עדיין לא רושמת הכנסות, ונראה כי סקירה חיובית לגביה הציתה את דמיון המשקיעים

האפליקציה של מיי סייז / צילום: אתר החברה
האפליקציה של מיי סייז / צילום: אתר החברה

לצד המניות הגדולות המרכזות את עיקר העניין בדרך-כלל במסחר בבורסה המקומית, מניה נוספת שמרכזת היום (ג') עניין רב היא מניית מיי סייז  שמזנקת במחזור מסחר גדול מהרגיל. המסחר במניה נפתח באיחור בגלל מנגנון ממתן התנודות של הבורסה, שהופעל אחרי קפיצה של 35% שנרשמה בה בפתיחה.

מיי סייז, הנמצאת בשליטת שושנה זיגדון (20%), המנכ"ל רונן לוזון (10%) וישראל לוי (9%) מפתחת אפליקציה המאפשרת למדוד את מידותיו של אדם באמצעות טלפון סלולרי כדי להקל על רכישת בגדים באמצעות האינטרנט. הזינוק במניית החברה היום נרשם אחרי שאמש סיימה מיי סייז את המסחר בארה"ב בזינוק אדיר של כ-185% בערכה במחזור מסחר גדול מהרגיל, וזאת לאחר שבמהלך המסחר אף נרשמו בו עליות גדולות מאלה בהם הוא הסתיים.

מניית החברה פתחה את המסחר אתמול בשווי של פחות מ-4 דולר - נקודת השפל שלה מאז נרשמה למסחר בבורסת נאסד"ק ביולי האחרון, ובסיום המסחר שוויה הגיע ל-11 דולר, כאשר במהלכו הוא האמיר והתקרב ל-17 דולר. המסחר המאוחר במניה בארה"ב (After Hours Trading) התאפיין בתנודתיות, עם עליות של עד כ-20%.

מאז נרשמה מיי סייז למסחר בבורסת נאסד"ק בסוף חודש יולי האחרון (תחת הסימול MYSZ), היא השלימה אמש קפיצה של כ-85% בערכה. העליות החדות שנרשמו היום בת"א עדיין לא משלימות את הפער שייצרה אתמול המניה בחו"ל, אשר הקפיצה את שווי החברה לקרוב ל-200 מיליון דולר. 

המסחר אתמול בתל-אביב, טרם העליות הגדולות בחו"ל, לא יכול היה לרמוז על העתיד לקרות, עם עליה של 3.5% במחזור מסחר של קצת יותר מ-400 אלף שקל. הקפיצות האחרונות במנייתה במסחר בחו"ל ובהמשך לכך במסחר בתל-אביב נרשמו ללא סיבה מהותית אותה ניתן לייחס להתנהגותה, וללא דיווחים מהותיים מצד החברה.

מה שכן יכול היה לתמוך במגמה היה פרסום באתר http://stocknewsunion.com טרם העליות האחרונות, שהפגין גישה חיובית מאוד כלפי הפיתוח שמציעה החברה - אפליקציית SizeUp, שכאמור מאפשרת למדוד פריטי לבוש ולהזמין דרכה את אותם פריטים באמצעות האינטרנט. באתר נכתב בין היתר כי בהתחשב במחזורי המסחר הדלילים במניה ובמחירה, הדבר "עשוי לייצג הזדמנות אמיתית למשקיעים להחזיק במניה שעשויה להשפיע על סקטור צריכה שלם ולפתור בעיה אמיתית הן עבור הצרכנים והן עבור הקמעונאים".

בעבר הסביר המנכ"ל לוזון כי החברה הוקמה "במטרה לשנות את צורת הקנייה של בגדים באינטרנט". לוזון הסביר כי הטכנולוגיה של החברה מאפשרת להפוך את הטלפון ל"סרגל" שמודד את אורך הידיים, הרגליים וכדומה באמצעות משיכתו על-פניהם, ליצור פרופיל של האדם ולשמור אותו על הענן, משם הוא מתקשר עם אתרי הקמעונאים. לדבריו, היתרון התחרותי של החברה הוא השימוש בסנסורים של הטלפון ולא בצילום או מדידה פיסית והכנסת נתונים."למרות העניין הרב שמיי סייז ייצרה ביממה האחרונה ושווי השוק אליו הגיעה, יציבותה הפיננסית ותוצאותיה הכספיות של החברה רחוקים מלהרשים. בדוחותיה האחרונים שפורסמו, לסיכום הרבעון השלישי של 2016 הפנו רואי החשבון של מיי סייז את תשומת לב המשקיעים להפסד של קרוב ל-16 מיליון שקל שרשמה החברה בתשעת החודשים הראשונים של 2016, לצד תזרים מזומנים שלילי של קרוב ל-7 מיליון שקל שהיא הציגה. עוד הוסיפו רואי החשבון כי "יכולתה של החברה לעמוד בהתחייבויותיה בעתיד הנראה לעין נשענת על מימוש ניירות ערך, ערבויות ממוסד פיננסי שאינו מדורג וממסרים שהתקבלו מגיוסי הון".

מיי סייז עדיין לא מייצרת הכנסות, ולצד הוצאות של כ-2 מיליון שקל על מו"פ לצד הוצאות של יותר מ-5 מיליון שקל על שיווק, הנהלה וכלליות בסיכום תשעת החודשים הראשונים של 2016, החברה רשמה בתקופה זו הוצאות מימון נטו של כ-9 מיליון שקל, ובקופתה היו מזומנים ופקדונות בשווי של פחות מ-1 מיליון שקל.

בשנה שעברה עלתה החברה לכותרות לאחר שעיכוב ברישום מניותיה למסחר בחו"ל קושר בתקשורת ליצחק זיגדון - בעלה של בעלת השליטה בחברה שושנה זיגדון, שמופיע ברשימת המבוקשים של האינטרפול על תרמית ניירות ערך, אולם לוזון אמר בעניין זה כי בתהליך שבחנה החברה להירשם בבורסת ה-AIM בלונדון, "הרגולטור בעצמו אמר לנו שזה ברמה של סיפור צהוב כמו בעיתון סאן".