נתניהו החליט: לא אתפטר גם אם יוגש כתב אישום בפרשת המתנות

קיבל החלטה זו לאחר שהתייעץ עם באי-כוחו, עורכי הדין יעקב וינרוט ויוסי כהן, ועם גורמים המקורבים אליו נתניהו משוכנע: היועמ"ש לא יגיש כתב אישום; ואם יגיש -"נתמודד וננצח"

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט להימנע מהתפטרות מתפקידו, גם אם יוגש נגדו כתב אישום בפרשת המתנות (תיק 1,000). כך נודע ל-News1. נתניהו קיבל החלטה זו לאחר שקיים התייעצויות, ובמיוחד עם באי-כוחו, עורכי הדין יעקב וינרוט ויוסי כהן. נתניהו נמנע ממתן ביטוי לעמדה זו - נוכח ביטחונו בכך שאין מקום להגשת כתב אישום נגדו - שמא יתפרש הדבר כקריאת תיגר על המערכת המשפטית.

בשיחות שהתקיימו הובהר כי נוכח הלחץ הכבד מצד התקשורת ומצד גורמים פוליטיים על המשטרה, הפרקליטות והיועמ"ש אביחי מנדלבליט, חשוף נתניהו לסיכון של הגשת כתב אישום בגין עבירה על חוק המתנות - שדינה במקרה של הרשעה קנס כספי או כופר; ו/או עבירה של הפרת אמונים, שדינה לכל היותר מאסר על תנאי.

נתניהו ואנשיו משוכנעים: בחקירת המשטרה לא נאספו די ראיות שיצדיקו הגשת כתב אישום, ואם בכל זאת יחליט היועמ"ש על הגשת כתב אישום, יצליח ראש הממשלה להדוף בבית המשפט את ההאשמות נגדו. "נתמודד וננצח", אמר נתניהו והבטיח להילחם להוכחת חפותו.

על-פי החוק, ראש הממשלה יודח מתפקידו רק ואם וכאשר יורשע בפסק דין סופי, ואם יימצא קלון במעשיו. נתניהו נערך לבאות, כאמור, במקביל לפעולות שהוא מבצע בהצלחה לשימור הקואליציה, ובכוונתו למצות את זכויותיו עד תום. כלומר: שימוע ומשפט מלא, זאת במקביל לכך שימשיך את כהונתו כראש הממשלה.