ליסה שילוח-עוזרד, מיולי אוגוסט הפקות, מונתה לסמנכ"לית הטלוויזיה של התאגיד

היא תחליף את דינה לניר בתעשייה חולקים לה מחמאות, אך בתאגיד יצטרכו לטפל בניגוד העניינים שנוצר מכך שבן זוגה מחזיק במניות ביולי אוגוסט

מועצת התאגיד אישרה אמש את מינויה של ליסה שילוח-עוזרד לתפקיד סמנכ"לית הטלוויזיה. שילוח-עוזרד, מנכ"לית חברת יולי אוגוסט הפקות, תחליף את דינה לניר, שהודיעה לאחרונה על עזיבה. ההמלצה עליה הובאה למועצה על ידי ועדת האיתור, שבראשה עמד המנכ"ל אלדד קובלנץ.

שילוח-עוזרד הייתה מנכ"לית ערוץ הבידור הישראלי עם הקמתו, מפיקה ראשית בטלעד ומנהלת מחלקת פיתוח התוכניות של JCS. בתעשייה קשה למצוא אדם שאינו שופע מחמאות לכישוריה ולהחלטה על מינויה.

עם זאת, המינוי מוליד גם תסבוכת מסוימת, לפחות בצד המשפטי-פורמלי. השליטה ביולי אוגוסט הפקות אמנם נמכרה ב-2012 לתאגיד הגרמני פרוזיבן, אך בן זוגה של שילוח-עוזרד, יוסי עוזרד, עדיין מחזיק במניות מיעוט דרך חברת יסמין TV. יולי אוגוסט גם זכתה עוד לפני מינויה של שילוח, בחוזה להפיק עבור התאגיד שעשועון בשם "דה צ'ייס", המבוסס על פורמט בריטי.

לאור המינוי תעזוב שילוח-עוזרד את תפקידה בחברת ההפקות. עמית סטרטינר, בין היתר המפתח של השעשועון המצליח "לעוף על המיליון", צפוי להחליפה - אך בתאגיד יצטרכו גם לנסח עבורה הסכם ניגוד עניינים, שעליו שוקדים כעת במחלקה המשפטית. ייתכן כי כחלק מההסכם תוכנס יולי אוגוסט לתקופת צינון, אך סביר יותר שייקבע כי החברה תוכל להמשיך לפעול מול התאגיד, אך במקרים כאלה שילוח-עוזרד תהיה מנועה מהתערבות.

יולי אוגוסט היא חברה מוערכת, וחוץ מ"לעוף על המיליון", שמצליח מאוד בעולם ומהווה את הנכס העיקרי שלה מבחינה מסחרית, היא מזוהה עם הפקות איכותיות כמו "פלפלים צהובים" ששודרה בערוץ 2 (קשת) וסרטים כמו "ביקור התזמורת" ו"אפס ביחסי אנוש".

מטעמה של שילוח-עוזרד נמסר: "אני נרגשת מההזדמנות הנדירה שעומדת בפנינו לאפיין גוף שידור ציבורי חדש, רלוונטי, נגיש ואיכותי. מדובר במשימה מורכבת שתיקח זמן, אבל אני משוכנעת שנצליח לבסס מחדש את המקום הראוי לשידור הציבורי".

בתוך כך, אתמול הודיעה זיו נווה, ראש מחלקת הדרמה של התאגיד, על עזיבה לאחר כמה חודשים, שמצטרפת לעזיבה המהירה של לניר. מטעם נווה נמסר: "אני פורשת ברוח טובה ולא בלב קל, ואני שמחה שהיה לי ולו חלק קטן בהנחת אבני היסוד של התאגיד".