מניית מיי סייז נפלה בת"א לאחר צניחה של כ-30% בארה"ב

החברה הסבירה את הפער העצום בשווי המניות שלה בתל-אביב ובנאסד"ק ב"אילוצים טכניים"

האפליקציה של מיי סייז / צילום: אתר החברה
האפליקציה של מיי סייז / צילום: אתר החברה

אחרי הזינוק האדיר והבלתי מוסבר שנרשם שלשום (ב') במניית מיי סייז בבורסת נאסד"ק (ועלייה חדה פחות בתל-אביב אתמול), נראה כי המניה מתחילה לעשות את דרכה חזרה לממדים פרופורציונליים, של חברת "חלום" שטרם רשמה מכירות: אמש (ג') בנאסד"ק צנחה המניה בכ-30%, והיום (ד') בשעות הצהריים ירדה בכ-20% בבורסת תל-אביב.

מיי סייז , שנמצאת בשליטת שושנה זיגדון (20%), המנכ"ל רונן לוזון (10%) וישראל לוי (9%), מפתחת אפליקציה שמאפשרת למדוד את מידותיו של אדם באמצעות טלפון סלולרי כדי להקל על רכישת בגדים באמצעות האינטרנט.

שלשום זינקה המניה ב-185% במסחר בניו-יורק, ובהמשך לכך, אתמול רשמה עליות חדות גם בבורסה המקומית, שבסיום יום המסחר הגיעו ל-55%. כל זאת ללא דיווח מהותי מצד החברה.

בעקבות הכותרות שתפסה מיי סייז בכלי התקשורת, שהתייחסו להתנהגות מנייתה, החברה הבהירה לאחר סיום המסחר בתל-אביב אתמול כי היא "מדווחת את כל הדיווחים ביחס לכל התפתחות ולכל מידע שעל הציבור לדעת ביחס אליה, כסדרם ובמועדם".

השווי בנאסד"ק גבוה פי ארבעה

השינויים האחרונים במניה יצרו פערים משמעותיים בין מחיר המניה בבורסת נאסד"ק, שהיה הבוקר כ-8 דולרים ושיקף למי סייז שווי של קרוב ל-140 מיליון דולר, הגבוה פי ארבעה כמעט ממחירה בתל-אביב, שהוא כעת כ-9 שקלים ומשקף לה שווי של כ-160 מיליון שקל.

במיי סייז פרסמו אמש הבהרה בנושא, שבה עדכנו כי "למרות העובדה שמניות החברה רשומות למסחר בבורסה לני"ע בתל-אביב וב-Nasdaq Capital Market, בשל אילוצים טכניים שאינם בשליטת החברה, קיים קושי להעביר את רישומן של מניות החברה מבורסה אחת לשנייה".

עוד הוסיפו בחברה כי "החברה עשתה ועושה מאמצים, יחד עם גופים אחרים הקשורים בכך, לרבות החברה לרישומים של בנק הפועלים, הבורסה לני"ע בתל-אביב והגורם האחראי לרישום מניות החברה (Transfer agent), כדי למצוא פתרון לבעיה האמורה".

"עם זאת", ציינו במיי סייז, "יש להדגיש כי יישום הפתרון כאמור תלוי בגורמים הנוגעים בדבר, שאינם בשליטת החברה. החברה מקווה כי בעיית המעבר בין הבורסות שבהן נסחרת מניית החברה, תבוא אל פתרונה בזמן הקרוב".

בדוחותיה האחרונים שפורסמו לסיכום הרבעון השלישי של 2016, הפנו רואי החשבון של מיי סייז את תשומת לב המשקיעים להפסד של קרוב ל-16 מיליון שקל שרשמה החברה בתשעת החודשים הראשונים של 2016, לצד תזרים מזומנים שלילי של קרוב ל-7 מיליון שקל שהיא הציגה.

עוד הוסיפו רואי החשבון כי "יכולתה של החברה לעמוד בהתחייבויותיה בעתיד הנראה לעין נשענת על מימוש ניירות ערך, ערבויות ממוסד פיננסי שאינו מדורג, וממסרים שהתקבלו מגיוסי הון".