צינורות המזה"ת השלימה מכירת הקרקע בצריפין לג'ורג' חורש

החברה שבשליטת קרן ויולה תרשום רווח הון של 300 מיליון שקל ■ בתשעת החודשים הראשונים של 2016 רשמה צינורות הכנסות של 299 מיליון שקל

מפעל צנורות / צילום: איל יצהר
מפעל צנורות / צילום: איל יצהר

חברת צינורות המזרח התיכון, שנמצאת בשליטת קרן ויולה (באמצעות גאון אחזקות), השלימה את עסקת מכירת הקרקע בצריפין לידי ג'ורג' חורש, אחד מאנשי העסקים הבולטים והעשירים בישראל, עם החזקות בתחומי הרכב, הנדל"ן וההיי-טק.

צינורות חתמה כבר באוגוסט אשתקד על ההסכם למכירת שטח של כ-180 דונמים באזור התעשייה ניר צבי הסמוך לרמלה ומוכר כחלק מ"מתחם צריפין", שם פועל מפעל החברה, תמורת 386 מיליון שקל לחורש. לאחר חתימת ההסכם העביר חורש 116 מיליון שקל לחברה וכעת, עם השלמת העסקה, הועברו לחשבונה של צינורות עוד 270 מיליון שקל בתוספת מע"מ.

בהתאם להסכם בין הצדדים, במועד השלמת העסקה נכנסה לתוקף תקופת שכירות ראשונה של צינורות למשך שנתיים, לצורך המשך פעילותה במקום. החברה תשלם דמי שכירות שנתיים של 17.5 מיליון שקל בתוספת מע"מ והפרשי הצמדה, עם אפשרות להארכה עד 5 שנים. מניית צינורות הגיבה היום להודעה על השלמת העסקה בזינוק של 7% והשלימה התקדמות של יותר מ-80% מאז ההודעה על העסקה באוגוסט אשתקד. שוויה של החברה הגיע לכ-300 מיליון שקל.

צינורות המזה"ת עוסקת בייצור, ייבוא ושיווק צינורות פלדה, ייצור מערכות צנרת פלסטיק, שירותי גילוון, פיתוח, ייצור ושיווק מגופי מתכת, מדי מים, מערכות השקיה, ברזים ואביזרים לאינסטלציה ביתית. בתשעת החודשים הראשונים של 2016 רשמה צינורות הכנסות של 299 מיליון שקל, עלייה של 0.3% לעומת התקופה המקבילה ב-2015. הרווח הנקי שלה גדל ב-64% והסתכם ב-21.7 מיליון שקל.

בעלת השליטה בצינורות, חברת גאון אחזקות (מחזיקה 67.4%), נמצאת כאמור בשליטת קרן ההשקעות ויולה, שרכשה את השליטה מידי משה גאון בחודש מאי 2013 במהלך שמנע הסדר חוב בקבוצה וכלל השקעה של 70 מיליון שקל תמורת הקצאת מניות. חברת אינסבורי (Ainsbury Properties), המנהלת את עיזבון סמי שמעון, מחזיקה עוד 11.6%.

בתחילת החודש הודיעה אינסבורי על כוונתה למכור את "החזקותיה, כולן או חלקן, במניות החברה במהלך השבועיים הקרובים, לרבות באמצעות המסחר בבורסה". לאחר מכן עדכנה אינסבורי כי אכן בכוונתה למכור את כל החזקותיה בצינורות אולם המהלך יתבצע בצורה הרבה יותר הדרגתית, בין ה-14 במאי השנה ל-7 בדצמבר השנה. נכון להיום, שוויין של המניות עומד על כ-35 מיליון שקל. שמעון הצטרף לגרעין השליטה בצינורות המזה"ת ב-2004, אז החליט לחזור ולהשקיע בישראל, ורכש יחד עם קבוצת גאון (באמצעות חברת גאון אגרו) את מניות השליטה בצינורות בהשקעה משותפת של כ-50 מיליון שקל מידי איאן דיוויס ואביב אלגור.