משרד הפרסום מקאן ת"א יטפל בתקציב טבע ישראל

התקציב, בהיקף של כ-10 מיליון שקל בשנה, טופל ב-4 השנים האחרונות במשרד הפרסום אדלר-חומסקי

חברת טבע / צילום: רויטרס
חברת טבע / צילום: רויטרס

למרות המשבר החמור והשינויים הפרסונליים, חברת טבע ישראל לא מעכבת את המכרז על תקציב הפרסום שלה ובוחרת משרד פרסום חדש: תקציב הפרסום של החברה יטופל מעתה במשרד הפרסום מקאן תל-אביב

תקציב הפרסום של טבע מטופל בשנים האחרונות בשני משרדי פרסום: אדלר-חומסקי, שמטפל כבר 4 שנים בחלק הארי של התקציב, ותקציב המדיה של טבע התנהל באמצעות חברת המדיה שלו מדיה קום; ומשרד y&r ישראל, שבעבר החזיק בחלק גדול בתקציב, אך לאחר התרסקותו של המשרד איבד את הרוב לאדלר-חומסקי.

תקציב הפרסום של טבע ישראל נחשב לבינוני בהיקפו - כ-10 מיליון שקל בשנה. למרות זאת, הוא נחשב לתקציב אסטרטגי ועורר עניין בכל פעם ששינוי במשרד פרסום או בחברת מדיה עמד על הפרק. מה שקסם למשרדים המנסים להשתחל להתמודדות עליו הוא דריסת רגל בתקציב טבע - גם אם זה נעשה בדלת האחורית באמצעות מותג אחד - כיוון שהפעילות הבינלאומית שלה ומותגיה החזקים הופכים אותה לתקציב נחשק בעיני המשרדים הגדולים. החברה עולה לא אחת בקמפיינים טלוויזיוניים ותומכת במותגים כגון אקמולי, אקמול ליקוויד ג'ל, אופטלגין, אלמקס, מרידול, סטילה ואלרין.

בחודשים האחרונים פעלו במקאן תל-אביב באופן נמרץ כדי לייצר הזדמנות לקבל לידיהם את התקציב. בסופו של דבר עלה בידם לשכנע בכירים לצאת למכרז מדיה. בהמשך שכנעו אנשי מקאן כי כיום אין יתרון בהפרדת המדיה מהקריאייטיב, ובטבע השתכנעו להרחיב את המכרז ולבחון גם מי יטפל בקריאייטיב.

המכרז נוהל בין 4 משרדי פרסום: אדלר-חומסקי, מקאן תל-אביב, יהושע TBWA ובאומן-בר-ריבנאי. גם אדלר וגם מקאן מכירים היטב את טבע כמפרסם. למקאן יש היסטוריה ארוכת-שנים עם חברת טבע: המשרד טיפל במשך 11 שנה בתקציב, שאותו איבד בשנת 2007 לטובת שלמור-אבנון-עמיחי, שהחזיק בתקציב עד שנת 2012, אז עבר לאדלר-חומסקי, המטפל בתקציב עד היום.

בעבר נעשו ניסיונות של מקאן ושל משרדים אחרים לנגוס באחיזה של אדלר-חומסקי בתקציב - כך למשל, כשיצא תקציב אופטלגין למכרז, למרות היקפו הכספי הקטן התמודדו עליו 6 משרדים, בהם מקאן. בסופו של דבר, לאחר הליך מכרז מלא, הוחלט להשאיר את התקציב באדלר-חומסקי. אולם עתה, כאמור, לא עלה בידי אדלר-חומסקי "להציל" את התקציב, והוא יועבר למקאן.