חולדאי: "מחירי הדירות בת"א הם לא חזות הכול"

ראש עיריית ת"א בפסגת הנדל"ן 2017 של "גלובס": "לצערי התכנון בישראל הוא לא תכנון. התכנון המהיר הזה מעצים תהליכים של הדרה ובידול קל האזרחים. נוצרים יישובים הומוגניים - יישוב לעשירים, יישוב לעניים, יישוב לחרדים"

רון חולדאי / צילום: תמר מצפי
רון חולדאי / צילום: תמר מצפי

רון חולדאי, ראש עיריית ת"א, אמר בפסגת הנדל"ן 2017 של "גלובס", כי מחירי הדירות בת"א ובשאר המדינה הם לא חזות הכל, יש עוד דברים. לצערי התכנון בישראל הוא לא תכנון. התכנון המהיר הזה מעצים תהליכים של הדרה ובידול קל האזרחים. התהליך הזה יוצר יישובים הומוגניים - יישוב לעשירים, יישוב לעניים, יישוב לחרדים". 

לדברי חולדאי, "בהנחה ששדה דב מתפנה, מתכננים 16 אלף יחידות דיור. מי יגור בהן - רק אנשים שידם משגת. אין שום מנגנון - אמרנו למדינה שהיא בונה רובע שלם והיא חייבת לדאוג לדיור בר השגה אמיתי כדי שזאב יוכל לגור עם כבש - אבל אף אחד לא מקשיב במדינה".

לדבריו, "כדאי לנו להפסיק לדבר אך ורק על מחירי הדיור, וכדאי שנשאל את עצמנו באיזה מדינה אנחנו רוצים לחיות". 

הוועידה מתקיימת היום (א') בת"א במעמד שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן ושר הבינוי והשיכון יואב גלנט. אתר "גלובס" מעביר בשידור חי את דיוני הוועידה. 

בוועידה משתתפים בכירים מענף הנדל"ן ובהם יזמים, חברות קבלניות, מהנדסים, אדריכלים, שמאים, מתווכים, עורכי דין, רואי חשבון, משקיעים ועוד.

מליאת הפתיחה תארח את שר הבינוי והשיכון גלנט, ואחריו יישאו דברים גם שר התחבורה ישראל כץ; רון חולדאי, ראש עיריית תל-אביב-יפו; רוני בריק, נשיא התאחדות בוני הארץ; אלדד פרשר, מנכ"ל בנק מזרחי-טפחות; אלי גרונר, מנכ"ל משרד רה"מ; ערן ניצן, סגן הממונה על התקציבים לענייני נדל"ן ופנים במשרד האוצר; עדיאל שמרון, מנהל רשות מקרקעי ישראל; רו"ח שחר זיו, שותף-מנהל בפירמת BDO זיו האפט; תמיר דגן, מנכ"ל שיכון ובינוי נדל"ן; אורן הוד, מנכ"ל אפריקה ישראל מגורים; יצחק חג'ג', יו"ר דירקטוריון קבוצת חג'ג'; ומיקי (מיכאל) זיסמן, מנכ"ל קרדן נדל"ן. חוקר העתידים פרופ' דוד פסיג ידבר על מגמות-העל בישראל ובעולם. 

"פסגת הנדל"ן" היא הוועידה הכלכלית והחשובה ביותר בתחום הנדל"ן במשק הישראלי, המשמשת במה לשיח אפקטיבי של מקבלי החלטות, אנשי עסקים, אנשי ממשל ובכירים במשק. ועידת הנדל"ן והתשתיות 2017 תתמקד בפתרונות השונים לבעיית הנדל"ן תוך גיבוש חזון הדיור בישראל לעשורים הבאים.

לפרטים והרשמה: www.globes.co.il/nadlan2017