רייטינג שבועי: "ארץ נהדרת" של קשת בראש, רשת נחלשת

שבוע קשה לזכיינית ערוץ 2 רשת: "דה ווייס" ממשיכה לאבד גובה, תוכנית האירוח החדשה של צביקה הדר צוללת ל-13.5%, ו"המערכת" מתקשה מול אמנון לוי

ארץ נהדרת  / צילום:פיני סילוק
ארץ נהדרת / צילום:פיני סילוק

המגמה השולטת בסיכומי הרייטינג בשבועות האחרונים הופכת לחדה וברורה אף יותר: זהו השבוע החמישי ברציפות שבו התוכניות של זכיינית ערוץ 2 קשת מאכלסות לפחות את שלושת המקומות הראשונים בטבלה - והפעם ארבע - והפערים מהזכיינית המתחרה רשת הופכים גדולים יותר.

במקום הראשון מתמקמת תוכנית פתיחת העונה של "ארץ נהדרת" של קשת, שמניבה נתון נאה של 32.3%. אחריה סרטו של איתי אנגל ממוסול, ששודר ב"עובדה". הסרט מניב 31.2% וזוכה ל-936 אלף צופים בכלל האוכלוסייה - נתון שמציב אותו במקום הראשון בפרמטר זה. את שתי התוכניות הללו מגבים במקומות השלישי והרביעי משדרי "האח הגדול", שממשיכים לשמור על יציבות של מעל 30%.

עבור רשת מדובר כאמור בשבוע לא קל. ראשית, "דה ווייס" - ריאליטי המוזיקה שפתח בנתונים גבוהים - ממשיך לאבד גובה. עם 23.2% אמש ו-22% ביום רביעי, שני המשדרים מהווים את הנציגות היחידה של רשת בטבלה השבועית והולכים ומתרחקים מהמשדרים המובילים של קשת.

אולם מעבר לדעיכה של "דה ווייס", שלפחות במידה מסוימת הייתה צפויה, רשת מתמודדת עם בעיות גם בשני ימי השידור הנותרים שלה. צביקה הדר הישיר מבט אל האתגר של תוכנית אירוח בשישי בערב, אבל כרגע ממש לא ברור מי יהיה הראשון שישפיל את עיניו.

אחרי נתון של 17.2% לתוכנית הפתיחה, השבוע כבר נרשמת צלילה ל-13.5% בלבד. בימי חמישי, תוכנית התחקירים "המערכת" נתקלת בקרב צמוד מול אמנון לוי שהוצב מולה, והשבוע היא הסתפקה ב-14.7% בלבד. לוי, הקלף החזק ביותר של הערוץ בימים אלה, השיג 13.7%.

בכלל, נדמה כי בערוץ 10, בעל האמצעים הדלים יותר, מריחים את הדם, וחוזרים להציב את התוכניות האטרקטיביות מול הימים של רשת. השבוע תושק "בייבי בום", אחד התותחים הכבדים של הערוץ, ביום רביעי, ובחמישי האחרון הושקה "החברים של נאור", ששודרה אחרי אמנון לוי והגיעה ל-12.6%. התוכנית הנוספת היחידה שמגיעה בערוץ לנתון דו-ספרתי השבוע היא "גב האומה" עם 10.4%.

רייטינג
 רייטינג