טראמפ הורה על הגדלת תקציב הביטחון ב-54 מיליארד דולר

הבית הלבן פרסם כי הצעת התקציב הראשונה של טראמפ כוללת הגדלה משמעותית של הוצאות הביטחון, כשמנגד יקוצצו סכומים אלה מהתקציבים האזרחיים של ארה"ב

דונלד טראמפ, בחירות  / צילום: רויטרס
דונלד טראמפ, בחירות / צילום: רויטרס

הבית הלבן פרסם היום (ב') כי התקציב הראשון של הנשיא דונלד טראמפ יכלול הגדלה משמעותית של תקציב הביטחון וקיצוץ התקציבים האזרחיים. מהפרסום של הבית הלבן עולה כי תקציב הביטחון האמריקאי, על שלל הסוכנויות שלו, יגדל ב-54 מיליארד דולר, כשסכום זה יקוצץ באופן מיידי מהתקציב האזרחי.

"התקציב הזה יכלול הגדלה משמעותית בתקצוב הביטחון האישי של אזרחי ארה"ב", אמר טראמפ והוסיף כי בכוונתו לשים דגש על הוצאות הביטחון, אכיפת החוק והשקעה בתשתיות.

בכירים בבית הלבן שתידרכו את כלי התקשורת האמריקאים אמרו כי המימון להשקעות אלה יבוא בעיקר מביטול תוכניות ממשלתיות "בלתי מאושרות", בנוסף לקיצוצים בהוצאות להגנת הסביבה וסיוע החוץ של ארה"ב.

עוד צוטטו בכירים בארה"ב בכלי התקשורת המקומית כאומרים שמדינות ברחבי העולם ייאלצו להיגמל מהמימון הנדיב של ארה"ב בחלק מהתוכניות שלהם. יש לציין כי תקציב סיוע החוץ של ארה"ב עומד על כ-1% מהתקציב הפדרלי.

בשבוע שעבר אמר טראמפ כי בכוונתו להגדיל את ארסנל הנשק הגרעיני של ארה"ב, לאחר שארסנל זה צומצם בשנות כהונתו של ברק אובמה כנשיא. טראמפ מבקש לצמצם את הרגולציה בארה"ב ב-75%, תוכנית מבורכת אך מאוד לא ברורה ולא סדורה, ולהוציא אמירה כי על כל רגולטור שיקום יבוטלו שני רגולטורים אחרים, לא פורטה תוכנית סדורה וברת-קיימא.

כמה ימים לפני ההתבטאויות של טראמפ צוטט שר האוצר האמריקאי כאומר שהממשל בוחן הנפקת אג"ח ל-50 ו-100 שנה, מה שלא כל-כך מסתדר עם האידיאולוגיה הרפובליקנית שמעוניינת לצמצם את חובות ארה"ב לאחר שעלו בשנות כהונתו של ברק אובמה.