סכסוך עבודה בפלאפון: מאות עובדים נטשו את המוקדים

מאות נציגי השירות הטלפוני נטשו את ארבעת המוקדים בחברה ואינם נותנים מענה ללקוחות ■ פלאפון: "החברה עושה כל שביכולתה כדי לשוב למענה סדיר" ■ ביה"ד אסר על הוועד להשבית את הרשת הסלולרית

עובדי פלאפון נטשו את המוקדים / צילום: עובדי פלאפון
עובדי פלאפון נטשו את המוקדים / צילום: עובדי פלאפון

מאות נציגי השירות הטלפוני בחברת הסלולר פלאפון נטשו היום (ד') את ארבעת המוקדים בחברה ואינם נותנים מענה ללקוחות, כחלק מסכסוך העבודה עם ההנהלה. עיקר הסכסוך נוגע לסירוב ההנהלה לחתום על הסכם קיבוצי חדש בחברה (ראה ידיעה נפרדת).

יו"רועד עובדי פלאפון, ברק לוי, מסר כי "עד שההנהלה לא תתעשת ותחזור לשולחן המשא-ומתן עם הצעות קונקרטיות ולא בשביל להעביר את הזמן, אנחנו נמשיך בעיצומים ולא נוותר, על-מנת לשפר את תנאי ההעסקה של העובדים".

כפי שפורסם לפני כחודש, ועד עובדי חברת פלאפון הכריז על סכסוך עבודה, וזאת לאחר כמה חודשים של משא-ומתן על הסכם עבודה חדש, שלא הבשיל לכדי הסכם.

בהודעת ההסתדרות נמסר כי הוועדה לתיאום וביצוע של ההסתדרות אישרה סכסוך עבודה בחברת התקשורת פלאפון. העילה המרכזית לסכסוך נעוצה במבוי סתום במשא-ומתן עם ההנהלה לחתימת הסכם קיבוצי חדש שיחול על עובדי החברה, זאת על אף הניסיונות הרבים להידברות ולהשגת התקדמות מטעם ועד עובדי פלאפון, בראשות ברק לוי, ונציגי איגוד עובדי האינטרנט, הסלולר וההיי-טק, בראשות יקי חלוצי.

מפלאפון נמסר בתגובה לנטישת המוקדים: "בעקבות עיצומי העובדים חלים שיבושים בשירות הטלפוני, והחברה עושה כל שביכולתה על-מנת לשוב למענה סדיר. החברה מתנצלת בפני לקוחותיה על אי-הנעימות, וקוראת לוועד העובדים לגלות אחריות כלפי הלקוחות". 

הרשת הסלולרית לא תושבת 

בתוך כך, בהחלטה שניתנה בעקבות הצעדים הארגוניים, בית הדין קיבל את בקשת פלאפון והורה לוועד עובדי החברה להימנע מלהורות לעובדים שלא לתקן תקלות הגורמות לפגיעה ברשת הסלולרית, בקובעו כי "יש להשאיר את הרשת מחוץ לתמונה", וכי הצעדים שנוקט וועד העובדים צריכים להיות מידתיים ופרופורציונליים למהות הסכסוך.

בית הדין קבע כי על וועד העובדים להתנהל בסבירות, במידתיות ובאחריות; וכי מדובר בשירות חיוני שהשבתתו גורמת לנזק חמור לאוכלוסייה.