צפו: אמצעי חדש למיגון חיילים פותח בהשראת אמנות האוריגמי

מהנדסים מ-Brigham Young University בארה"ב הציגו מגן מיוחד חסין ירי שפותח בהשראת אמנות האוריגמי היפנית ■ המגן שוקל מעט פחות מ-25 קילוגרמים ומסוגל להגן על עד שני לוחמים בו-זמנית ■ צפו בווידאו

שם: מגן ירי מתקפל אוריגמי/ צילום: מתוך הוידאו
שם: מגן ירי מתקפל אוריגמי/ צילום: מתוך הוידאו

מהנדסים Brigham Young University שבפרובו, יוטה, ארצות-הברית, הציגו מגן מיוחד חסין ירי שפותח בהשראת אמנות האוריגמי היפנית. המגן החדש פותח במחשבה על האתגרים המלווים את השוטרים בארה"ב ומציע פתרון מעניין במיוחד .

המגן החדש עמיד בפני ירי באמצעות כדורי 9 מ"מ , 357 Magnum וה-44 Magnum. המהנדסים מספרים כי המגן החדש מורכב מ-12 שכבות של קבלר חסין ירי כשביניהן מונחת ליבת אלומיניום. היתרון הגדול של המגן הזה הוא ללא ספק המשקל הקל שלו ויכולת הקיפול שלו.

המגן שוקל מעט פחות מ-25 קילוגרמים ומסוגל להגן על עד 2 שוטרים בו-זמנית. עיצוב האוריגמי המתקפל שלו, בהשראת קיפול ה-Yoshimura, מאפשר לשוטרים לשלוף אותו במהירות וגם לקפלו באותה הקלות - מבלי שיתפוס מקום רב בניידת.

המהנדסים חששו תחילה כי המגן עלול להתהפך וליפול בירי קרוב של אקדחים עוצמתיים יותר, אך הופתעו כאשר עיצוב האוריגמי הייחודי תרם לאיזון - וכפי שניתן לראות בסרטון ההדגמה המרשים, המגן עמד במבחן ונשאר עומד גם בירי ממרחק קצר ביותר.