וובי נכנסים למכירה אינטרנטית גם בתחום ביטוחי הבריאות

אתר וובי, שהחל לפעול לפני כ-6 שנים, מאפשר השוואת מחירי ביטוח באינטרנט ורכישה אונליין בשיתוף-פעולה עם חברות ביטוח רבות

WOBI לוגו
WOBI לוגו

סוכנות הביטוח האינטרנטית Wobi מרחיבה את תחומי פעילותה ונכנסת גם לתחום ביטוחי הבריאות. וובי, שבשליטת (95%) חברת הביטוח האמריקנית White Mountains ובניהול שרון גילר, פועלת כבר בתחומי ביטוחי הרכב, הדירה, נסיעות לחו"ל ובין היתר היא גם מעניקה שירותים בתחום הפנסיוני.

אתר וובי, שהחל לפעול לפני כ-6 שנים, מאפשר השוואת מחירי ביטוח באינטרנט ורכישה אונליין בשיתוף-פעולה עם חברות ביטוח רבות. לפי שעה וובי לא תעבוד בתחום הבריאות עם שתי החברות הגדולות בתחום זה: הראל והפניקס. עתה מסביר המנכ"ל גילר כי "יש בלגן בעולם ביטוחי הבריאות. מטרתנו לקחת עולם מבולגן ולהפוך אותו לפשוט וברור".

את הפעילות בביטוחי הבריאות הקימו בוובי בסיועו של יועץ הבריאות שמיר קמינסקי, שאמר: "יש פוליסות ביטוחי בריאות לא טובות. עכשיו, מ-2016, יש פוליסות אחידות חכמות ותואמות את המציאות הנוכחית".

קמינסקי התייחס לרפורמה שהוביל הפיקוח על הביטוח, במסגרתו הפכו הפוליסות המרכזיות של ניתוחים בארץ לאחידות, בהכתבת הפיקוח על הביטוח. כך, החל מ-2016 פרק ניתוחים בארץ והתייעצויות בביטוחי הבריאות השתנה והפך לאחיד בקרב כל חברות הביטוח. נוסף עליו החברות מוכרות גם כיסויים נוספים, כגון לתרופות מחוץ לסל ולהשתלות. כיום, למרות אמירות מהמדינה בעבר, עדיין קיים כפל ביטוחי בין ביטוחי הבריאות הפרטיים של חברות הביטוח לבין שירותי הבריאות המשלימים של קופות החולים (שב"ן, שמוכר לרבים כ"משלים").

בוובי יתמקדו במכירת הפוליסות תמורת עמלה, ולא יעניקו שירות, כשהשירות למי שירכוש את ביטוחי הבריאות דרך וובי יינתן על ידי חברת הביטוח שיבחר לעצמו במועד הרכישה. במקרים של החמרה במצב רפואי, למשל אצל קהל מבוגר, האתר לא ייאפשר מכירה אוטומטית ויפנה את מי שמבקש לרכוש פוליסת בריאות, או לבדוק את הקיימת, לסוכנות הביטוח מדנס, שבשליטת שוקי מדנס. זאת, במסגרת שיתוף-פעולה ייעודי בין וובי למדנס בהקשר זה.