הטיפ היומי: מובילה בשוק צומח בעל חסמי כניסה גבוהים

מור בית השקעות ממליץ על מניית דנאל ומצמיד למניה מחיר יעד של 181 שקל לפי מכפיל 14

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

דנאל כוח-אדם פועלת בתחום כוח עזר בענף הסיעוד, כוח-אדם בתחום משאבי האנוש והפעלת מסגרות לאנשים עם צרכים מיוחדים. ענף הסיעוד בישראל, הפועל מתוקף חוק הסיעוד (תחת הביטוח הלאומי), נהנה ממגמות דמוגרפיות אשר מובילות לגידול טבעי של 3% עד 4% בשנה. תחום הסיעוד מהווה כ-50% מהכנסות החברה, וזהו המגזר הגדול ביותר בפעילות החברה. מטבע הדברים, דנאל נהנית מיתרונות לגודל, ומדי חודש מעניקה החברה שירות לכ-20 אלף קשישים באמצעות כ-13.8 אלף מטפלות ומטפלים.

במסגרת מגזר כוח-האדם, מספקת החברה שירותים כוללים בתחום משאבי האנוש (שירותי גיוס עובדים, שירותי שכר והעסקה ושירותי השמת עובדים במגוון תפקידים) באמצעות 21 סניפים ברחבי הארץ ופרויקטים ארוכי-טווח של מיקור חוץ על-ידי חברות בנות (דנאל השמות, נישה הייטק ונישה פרו). המצב הכלכלי במשק הוא פקטור מרכזי בתוצאות פעילות זו, ולאור האבטלה הנמוכה בשילוב עם הצמיחה ופריחת ההיי-טק, מציג המגזר - אשר מהווה כ-25% מההכנסות - ביצועים חזקים בשנה האחרונה.

בתחום המסגרות לאנשים בעלי צרכים מיוחדים, דנאל היא המפעיל הפרטי הגדול בישראל. פעילות הקבוצה בתחום זה מהווה כ-25% מהכנסות החברה, וכוללת שלושה שירותים עיקריים: שירותי דיור, שירותי חינוך ושירותי תעסוקה והשמה. בהקשר לכך, השלימה באפריל את רכישת יתרת מניות בית אקשטיין תמורת כ-15 מיליון שקל.

חשוב לציין כי להערכתנו, האיום העיקרי על פעילות החברה היא הרגולציה והתלות הגבוהה בתקציבי ממשלה, אשר עלולות לפגוע ברווחיות הענף. נוסף על כך, לחברה היקף פעילות גדול מול המגזר הציבורי (משרדי ממשלה ורשויות מקומיות), וקיימת תלות גבוהה בתקציבי המוסד לביטוח לאומי.

בשורה התחתונה, דנאל  היא חברה המנוהלת היטב בשוק צומח, ופועלת בשוק בעל חסמי כניסה יחסית גבוהים. החברה מובילת שוק עם פעילות עסקית דפנסיבית כתוצאה מביקוש קשיח לשירותיה, כמו גם היקף פעילות גבוה מול המגזר הציבורי. נוסף על כך, מדובר בחברה תזרימית בעלת חוב נמוך.

לדנאל מדיניות חלוקת דיבידנד של לפחות 50% מהרווח הנקי (8.5% תשואת דיבידנד בשנה האחרונה) והיא מתומחרת כיום לפי מכפיל רווח של 12.5 לרווח הצפוי בשנת 2017. אנו נותנים למניה מחיר יעד של 181 שקל לפי מכפיל 14.

*** שי מאור, סמנכ"ל השקעות במור בית השקעות. הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם