מגה אור תקים עם קב' מאיר מרכז לקליטת רכב ב-100 מיליון ש'

עבור השכירות בקרקע שעליה יוקם המרכז תשלם יבואנית הרכב לחברה המשותפת לה ולחברת הנדל"ן המניב סכום של כ-10 מיליון שקל בשנה

צחי נחמיאס / צילום: מירי נחמיאס
צחי נחמיאס / צילום: מירי נחמיאס

חברת הנדל"ן המניב מגה אור נכנסת לשותפות עם יבואנית רכבי וולבו והונדה, מאיר חברה למכוניות ומשאיות, להקמת מרכז לקליטת מכוניות ומסירתן ללקוח, בהשקעה מוערכת של כ-100 מיליון שקל.

מגה אור, שבשליטת היו"ר צחי נחמיאס, עדכנה הבוקר כי חתמה על הסכמים שבמסגרתם תמכור למאיר נתח מהחזקות בקרקע שרכשה לפני כשנה ממושב כפר הרי"ף, הממוקם בשטח המועצה יואב ובסמוך לקריית מלאכי. במקביל תשכיר השותפות החדשה לקבוצת מאיר את השטח לתקופה של 25 שנה, תמורת דמי שכירות שנתיים של כ-10 מיליון שקל.

מדובר בשטח של כ-60 דונם בתחום המושב, שעליו מתוכננים לקום מבנים של כ-12 אלף מ"ר שלפי מגה אור ישמשו את מאיר, הנמצאת בידי יעקב שחר וישראל קז, "למגוון פעילויות בתחום הרכב והתחבורה, ביניהן אחסנת כלי רכב, מתקנים לבדיקת והכנת רכבים חדשים ומסירתם, מרכז שירות לכלי רכב וכו'". במקרה שבו עלות הקמת הפרויקט תגיע ליותר מ-100 מיליון שקל, וסך השטחים שייבנו בפרויקט יגיע ליותר מ-13.5 אלף מ"ר, מאיר תשלם על אותו חלק דמי שכירות שנתיים המשקפים תשואה של 7.5%. ההסכם בין הצדדים תלוי בכמה תנאים, בהם קבלת אישור הממונה על הגבלים עסקיים וקבלת הסכם מושב כפר הרי"ף, עד חודש מארס 2018.

בחודש שעבר עדכנה מגה אור כי חתמה על הסכם להקמה והשכרה של מבנה של כ-12 אלף מ"ר במושב משגב דב, שאותו השכירה לחברת לוגיסטיקה תמורת דמי שכירות שנתיים של 5.7 מיליון שקל.

באחרונה החלה מגה אור יחד עם קבוצת ברונפמן-פישר בעבודות להקמת החנות הרביעית של רשת הרהיטים הבינלאומית איקאה בישראל, בבאר שבע, שיכלול בסמוך פרויקט מסחרי נוסף, בהשקעה כוללת מוערכת של כ-250 מיליון שקל (כולל רכישת הקרקע).

איקאה, רשת הרהיטים השבדית, פועלת כיום בישראל באמצעות סניפים בנתניה, בראשון לציון ובקריית אתא. הבעלות בזיכיון הישראלי נמצאת בידי שלום פישר ומתיו ברונפמן.

מגה אור, שעוסקת בייזום, הקמה וניהול של מרכזים מסחריים, נסחרת כיום בבורסה בשווי של כ-930 מיליון שקל, אחרי זינוק של כ-70% שרשמה מנייתה בשנה האחרונה. שווי זה משקף להחזקותיו של נחמיאס במגה אור (46%) שווי של כ-420 מיליון שקל. עוד בין הנהנים מעליית ערך החברה הם כמה גופים מוסדיים, ובהם ילין לפידות, עם כ-12% מההון, ואלטשולר שחם עם כ-5% מההון.