בעלי השליטה בבראק אן.וי דורשים לפטר את אחד הדירקטורים

BCRE של שמעון וינטרוב ורונן פלד דורשת לפטר את רוברט ישראל בשל "היעדר אמון" ■ הדירקטוריון: "דוחה על הסף את האמירה של בעלת העניין"

שמעון וינטרוב ורונן פלד / צילום: יוסי כהן ותמר מצפי
שמעון וינטרוב ורונן פלד / צילום: יוסי כהן ותמר מצפי

חרף הזינוק במנייה והתוצאות הכספיות החזקות, מתברר כי מתחת לפני השטח מתחולל מאבק בהנהלה של חברת בראק אן.וי, הפועלת בשוק הנדל"ן בגרמניה. בעלי השליטה בחברה, שמעון וינטרוב ורונן פלד, מעוניינים לבצע שינויים בדירקטוריון החברה, בניגוד לדעת חברי הדירקטוריון המכהנים כיום. וינטרוב ופלד חולשים על 25.8% ממניות בראק אן.וי באמצעות קבוצת בראק קפיטל ריל אסטייט (BCRE), והם מחזיקים עוד כ-5% מהמניות באופן ישיר.

בראק אן.וי דיווחה הבוקר (יום ראשון) כי הדירקטוריון התבקש על ידי BCRE לכנס אסיפת בעלי מניות מיוחדת לצורך מינויים של שלושה דירקטורים נוספים (שאינם דירקטורים חיצוניים), כולל מינויו של אריאל פודרויסקי, מנכ"ל BCRE, לתפקיד דירקטור. במקביל, מבקשים וינטרוב ופלד לסיים את כהונתו של הדירקטור הבלתי תלוי רוברט ישראל, המכהן כחבר במועצת המנהלים בחברה מאז אוקטובר 2011. BCRE מנמקת את הבקשה לפטר את ישראל ב"היעדר אמון".

כיום מונה דירקטוריון בראק אן.וי שבעה חברים, מתוכם שני דח"צים, נוסף על ישראל. לאחר המהלך, אם יושלם, יתרחב הדירקטוריון לתשעה חברים. בדירקטוריון מכהנים היו"ר יאן הילקה ואן דר מיר (שהודיע בינואר על סיום תפקידו באפריל הקרוב) ועמו מכהנים בדירקטוריון גם לאמברטוס ואן דר הובל, ווילם ואן האסל, נסיה קוטסו, אולריך טאפה, אור לבקוביץ' וישראל - הדירקטור שבמחלוקת.

בבראק אן.וי מדגישים כי "הדירקטוריון מוצא לנכון להודיע כי הוא דוחה על הסף ומכל וכל את האמירה של בעלת העניין בדבר 'היעדר האמון' ברוברט ישראל. יודגש כי ישראל מכהן כדירקטור בלתי תלוי בדירקטוריון החברה כחמש שנים וחצי, יותר מכל חבר דירקטוריון אחר בחברה. בתקופת כהונתו זו צבר ניסיון רב וידע לגבי עסקי החברה ותרם רבות להצלחתה העסקית של החברה, ובו בעת לביסוס דירקטוריון החברה כדירקטוריון מקצועי ועצמאי הפועל בהתאם לעקרונות ממשל תאגידי נאותים". עוד מציינים בחברה כי "בכוונת הדירקטוריון לבחון בזמן הקרוב ובמסגרת לוחות הזמנים הקבועים בדין ובתקנון החברה (עד תום 21 יום ממועד ההודעה) את בקשתה של בעלת העניין לכינוס אסיפה".

שווי חברה של 2.5 מיליארד שקל

בראק אן.וי פועלת בתחומי הנדל"ן המניב (מגורים ומסחר) וייזום הנדל"ן בגרמניה. בבעלות החברה יותר מ-10,000 דירות בחמישה אזורים שונים בגרמניה, כולם מחוץ לברלין. בתחום המרכזים המסחריים המניבים, בבעלותה 28 נכסים להשכרה בשטח כולל של כ-334 אלף מ"ר.

החברה נסחרת כיום בבורסה בשווי של כ-2.5 מיליארד שקל, לאחר עלייה של כ-50% במניה בשנה האחרונה. בסך הכל מחזיקים בעלי העניין בכ-48% ממניות החברה (המנכ"לים גל טננבאום ואופיר רחמים מחזיקים יחד 2.8%), המוסדיים בעוד 17.2%, והשאר בידי הציבור.

אשתקד ניצלה BCRE את הזינוק במניה, ומכרה כ-7% ממניותיה למשקיעים מוסדיים בישראל תמורת כ-160 מיליון שקל. בסוף ינואר ביצעה בראק אן.וי גיוס של כ-200 מיליון שקל בהנפקת מניות, שבה נרשמו ביקושי יתר גבוהים של כ-330 מיליון שקל - פי 2.7 מסכום הגיוס המתוכנן (החברה תכננה לגייס 150 מיליון שקל). בחברה אמרו כי הם מייעדים את כספי הגיוס להמשך התרחבות, בעיקר בתחום הנדל"ן המניב למגורים.

בתשעת החודשים הראשונים של 2016 רשמה בראק הכנסות של כ-48 מיליון אירו - ידול של 7% לעומת התקופה המקבילה ב-2015. בשורה התחתונה הציגה החברה רווח של 59 מיליון אירו - בין השאר, עקב רווח של 57 מיליון אירו מעליית ערך הנדל"ן שהיא מחזיקה. בקופת החברה היו בסוף הרבעון השלישי מזומנים בסך 68 מיליון אירו.