בית בתלת-ממד: בית מבטון ב-10,000 דולר וב-24 שעות

שיטת בנייה חדשה ומתקדמת מאפשרת לבנות מבנים מורכבים במיוחד מבטון בתוך זמן קצר במיוחד ובעלויות נמוכות בהרבה מעלות בנייה רגילה

מדובר ללא ספק בקפיצת מדרגה משמעותית בכל הקשור להדפסת תלת-ממד לנישת הבנייה, מה שמעיד על כך כי בעתיד הנראה לעין נוכל כבר להזמין בית שיודפס מראשיתו ועד סופו במדפסת תלת-ממד ובעלויות מזעריות.

חברת אפיס-קור (Apis Cor) בשיתוף פעולה עם חברת הפיתוח פיק (PIK) הציגה לאחרונה בית בגודל של 38 מטר רבוע שנבנה כל כולו במדפסת תלת-ממד. האבטיפוס נבנה ברוסיה בדצמבר האחרון והושלם לאחרונה. החברה בחרה להדפיס מבנה בעל צורה מעגלית וזאת כדי להדגיש את הגמישות הטכנולוגית שניתן להגיע אליה.

תהליך ההדפסה לקח כ-24 שעות באמצעות מדפסת תלת-ממד שנראית כמו מנוף קטן שהניח את שכבות הבטון בזו אחר זו. ישנם כמה חלקים במבנה שלא נעשו באמצעות המדפסת כמו הגג, חלונות ובידוד הבית שנוספו מאוחר יותר על ידי בני אדם. העלות הכוללת של הפרויקט מוערכת בקצת יותר מ-10,000 דולר, לא כולל רהיטים ומכשירי חשמל כמובן.

גובהה של המדפסת 3.1 מטר, אורכה 5 מטר ומשקלה 2 טון. בניגוד לפרויקטים דומים אחרים שנעשו בעבר, הפרויקט ברוסיה נעשה כל כולו באמצעות מדפסת אחת ובשטח עצמו. את המדפסת ניתן להעביר לאתר הבנייה בחלקה האחורי של משאית כמו כל כלי מכני כבד אחר.