טילים לא מזוהים ששוגרו מצפון קוריאה מלחיצים את המערב

קוריאה הצפונית שיגרה 4 טילים בליסטיים, מדגם לא ידוע, למרחק של 1,000 ק"מ ■ 3 מהם נחתו במים הכלכליים של יפן, במרחק של 300 ק"מ מחופי המדינה ■ המהלך הגיע ככל הנראה בתגובה לתרגילים שעורכים צבאות ארה"ב ודרום קוריה באזור

טיל קוריאה הצפונית / קרדיט: רוייטרס
טיל קוריאה הצפונית / קרדיט: רוייטרס

מספר טילים לא מזוהים שוגרו הלילה ע"י קוריאה הצפונית מאזור הגובל עם סין. עפ"י הדיווח של צבא קוריאה הדרומית, הטילים טסו למרחק של כ-1,000 ק"מ ונחתו בים.

ממשלת יפן הודיעה שזיהתה 4 טילים, מתוכם 3 נחתו בשטח המים הכלכליים שלה. ראש ממשלת יפן גינה בתקיפות את השיגור ואמר כי "שיגורי הטילים הבליסטיים שעורכת לאחרונה קוריאה הצפונית ממחישים בבירור כי נשקף ממנה איום חדש". בהמשך דווח כי הטילים נחתו במרחק של 300 ק"מ מחופה הצפון מערבי של יפן.

בימים אלה עורך צבא קוריאה הדרומית יחד עם צבא ארצות-הברית אימונים משותפים, ולדבריהם ניתן לשער כי השיגור בוצע כתגובה לשיתוף הפעולה. מצבא ארה"ב נמסר כי הטילים שזוהו אינם מהווים איום על שטחה, ומעריכים כי לא מדובר בטילים מדגם בין-יבשתי.

vעיתון "ניו-יורק טיימס" דיווח שלשום כי בתקופת כהונתו של ברק אובמה כנשיא החלה ארה"ב במאמצים לשבש את תכנית הטילים הצפון קוריאנית ע"י לוחמת סייבר, דבר שגרם לטילים ששיגרה המדינה המבודדת להתפוצץ, לסטות ממסלולם או להתרסק בים. בשנה שעברה הורה שליט המדינה קים ג'ונג און לחקור את האפשרות כי קיימת חבלה מכוונת במאמציה הבליסטיים של ארצו.