ראם עמינח פורש ממשרד רואי החשבון שטיימץ-עמינח

עמינח, ששימש כיועץ הכספי לרמטכ"ל, ימשיך לשמש יועץ מקצועי לשטיימץ-עמינח

ראם עמינח / צלם: רוני שיצר
ראם עמינח / צלם: רוני שיצר

"עובדים ושותפים יקרים, עברו 30 שנה מאז שהקמתי את הפירמה עם שותפי וחברי קובי שטיינמץ. אחרי שנים פוריות ומאתגרות, החלטתי לפרוש מעיסוקיי כרואה חשבון ולפנות לאתגרים חדשים" - כך הודיע אתמול (ד'), רו"ח ראם עמינח לעובדי הפירמה שייסד ועמד בראשה בשלושת העשורים האחרונים, פרימת רואי החשבון שטיינמץ-עמינח.

רו"ח עמניח, הנשוי לאחת הנשים החזקות במשק, מנכ"לית בנק לאומי, רקפת רוסק-עמינח, ייסד את הפירמה כבר במהלך לימודי ראיית החשבון שלו, ביחד עם קובי שטיינמץ. משרד זה הפך עם השנים לאחד מעשרת משרדי ראיית החשבון הגדולים בארץ, ותוך כדי עבודתו בו כיהן עמינח כדירקטור בחברת "אחים עופר השקעות" וכיו"ר ועדת הביקורת של "צים".

בספטמבר 2011, מונה עמינח ליועץ הכלכלי לרמטכ"ל ולראש אגף התקציבים במשרד הביטחון, והיה אמון על תקציב עצום של עשרות מיליארדי שקלים. בנוסף, חזר לשירות קבע וקיבל דרגת תת-אלוף. בעקבות חזרתו לצה"ל, הפקיד את חלקו במשרד רו"ח שלו בידי שותפיו למשרד.

לאחר 3 שנים, ב-2016, הוא חזר למשרד. כעת, אומרים מקורביו של שטיינמץ, הוא מיצה את ראיית החשבון, ולכן מכר את חלקו בפירמה לשותפים.

ואולם, בכוונתו של עמינח להמשיך לתת לפירמה ייעוץ חיצוני. "אני לא נפרד מכם, הפירמה תמשיך לשאת את שמי, אלווה את המשרד בתחומי טכנולוגיה ובנושאים אחרים שבהם אוכל לתרום", כתב במייל לעובדים, והוסיף: "במהלך השנים הללו לקחתי פסק זמן של 3 שנים, בהן פניתי לפעילות ציבורית ושימשתי כיועץ הכספי לרמטכ"ל, ראש המערך התקציבי של צה"ל, ראש אגף התקציבים של משרד הביטחון וחבר בפורום מטכ"ל. שמחתי לשוב לפירמה לאחר מכן ולהוביל את המשרד לשיאים חדשים.
"במשך שלושה עשורים, יחד עם צוות מוכשר מאין כמותו, הצעדנו את הפירמה להיות השישית בגודלה בתחום ראיית החשבון, ואני בטוח שתמשיכו לקחת אותה קדימה במקצוענות ותוך שמירה על רמת שירות בלתי מתפשרת".

שמו של משרד עמינח פורסם לאחרונה בהקשרים פחות חיוביים, כאשר, בין היתר, ספג ביקורת קשה ביותר במסגרת סיפור קריסתה של אור סיטי. המשרד שימש כרוה"ח של הקבוצה. בהחלטה ששלחה את הקבוצה לפירוק קבע השופט איתן אורנשטיין, כי הדוח הכספי של אור סיטי לשנת 2014 שיצא תחת ידיו של שטיינמץ-עמינח כרו"ח-מבקר, הוא כזה ש"לא ניתן להסתמך עליו". המפרק עו"ד ארז טען שלו הייתה נערכת ביקורת כראוי, היו הדוחות של הקבוצה לשנת 2014 כוללים הערת "עסק חי".