הסוף לזמיר והעפרוני: בזק מפסיקה חיוב הלקוחות

הודיעה שרק לקוח שיבקש רשמית להמשיך ולשלם דמי תחזוקה עבור הטלפונים הקווים הישנים יוכל לקבל תמיכה ואחריות להם

 

טלפונים מדגם זמיר / צילום: "טבעת-זרם"
טלפונים מדגם זמיר / צילום: "טבעת-זרם"

הסוף לפרשת הזמיר והעפרוני? בימים אלה שולחת בזק מכתבים לכל הלקוחות שעדיין משלמים דמי תחזוקה עבור הטלפונים זמיר ועפרוני ומודיעה להם שבחצי השנה הקרובה היא תפסיק לגבות מהם תשלום. עד אז, החברה מבקשת מהלקוחות להודיע לה בצורה רשמית האם הם מעוניינים להמשיך את ההסדר ולהמשיך לשלם עבור התחזוקה. מי שיבחר לשלם יודיע על כך לבזק ומי שלא יעדכן את בזק, היא תפסיק לחייבו.

בזק עדכנה את משרד התקשורת לגבי המהלך, ובכל מקרה היא ממתינה לאישור לגבי ביטול גביית התשלומים. בזק צריכה את האישור מהמשרד כיוון שתעריפיה מפוקחים בתקנות, והתעריף עבור דמי התחזוקה של הזמיר והעפרוני, הוא חלק מהסדרי תעריפים ישנים שכדי לבטלם היא חייבת אישור מהמשרד. ככל הנראה האישור יינתן כבר בקרוב.

לאחרונה התברר שבזק ממשיכה לגבות תשלום עבור דמי תחזוקת הזמיר והעפרוני - טלפונים שבזק שיווקה עוד במאה הקודמת וגבתה עבורם דמי תחזוקה בהיקף של עשרות מיליוני שקלים לאורך השנים. מסתבר שישנם אלפי לקוחות שממשיכים לשלם לבזק דמי תחזוקה בסך 3.60 שקלים בחודש עבור הטלפונים, למרות שמעדויות של לקוחות בזק מזמן הפסיקה לתמוך בטלפונים האלה.

בזק טוענת שהיא ממשיכה לתמוך בטלפונים האלה ושהיא מחזיקה מפעל תיקונים קטן שעוסק בכך. הבעיה היא שלקוחות רבים לא מודעים לתשלום ולא בודקים את חשבונות הטלפון שלהם ולכן ממשיכים לשלם לבזק שנים את דמי התחזוקה, וזאת למרות שהטלפון כבר מזמן לא עובד, או זרוק במחסן, או בפח האשפה.

בעקבות הביקורת והפרסומים החליטה בזק לעשות סוף לדבר וכאמור לאחרונה היא החלה במהלך אקטיבי שנועד לסיים את הסאגה.