רופא שהתפטר מבית החולים הדסה: "האמון שלי נסדק"

הרופאים במחלקה להמטו-אונקולוגיה ילדים מבהירים כי לא מדובר במחאה נגד בית החולים ■ "גלובס" חושף את מכתב ההתפטרות של ד"ר יאיר פלד

ההתפטרות הדרמטית של כל רופאי המחלקה להמטו-אונקולוגיה ילדים בבית החולים הדסה בתחילת השבוע, הותירה בעיני רבים במערכת הבריאות ובזירה הפוליטית את הרושם כי מדובר בצעד מחאה שנועד למנוע את הפגיעה המתוכננת במחלקה - ולא בכוונה אותנטית להתפטר. ואולם, היום (א') אנו חושפים כי כל אחד מרופאי המחלקה הגיש מכתב התפטרות אישי ולא קולקטיבי, שלא הותיר מקום לספק באשר לרצון לעזוב סופית את בית החולים בשל משבר אמון קשה מול המנכ"ל פרופ' זאב רוטשטיין.

"אני רוצה להבטיח לכם שהמכתב הזה לא מהווה צעד של הפעלת לחץ לצורך קבלת הטבות מבית החולים", כתב ד"ר יאיר פלד, במכתב התפטרות שמתפרסם כאן ב"גלובס" לראשונה. "כשייכנס המכתב לתוקפו ב-4 ביוני הקרוב, אפנה ככל הנראה בשלב ראשון לעבודה כרופא ילדים בקהילה, ובהמשך הדרך אנסה להשתלב באחת מהמחלקות ההמטו-אונקולוגיות האחרות ברחבי הארץ", הוא הוסיף.

על פי מכתב ההתפטרות, המשבר החל לאחר שנכפה על הרופאים להציע אפשרות פחות טובה למטופלים, בשל תקני כוח אדם לא מספקים ושאינם עומדים בקנה אחד עם המקובל במחלקות מקבילות בארץ.

"ואז הגיעה ההחלטה להעביר את ההשתלות של 'הילדים הגדולים', שהם ילדים בני 5-12, למחלקת המבוגרים. מבלי לפגוע בחשיבות של השיקול הכלכלי, בוודאי במצבה הנוכחי של הדסה, גם כאן מובן לי שאנחנו מציעים אפשרות פחות טובה לילדים להחלים", כתב הרופא.

ממכתב ההתפטרות עולה כי בחודשים האחרונים נוסף משבר קשה לא פחות - משבר אמון חריף בין רופאי המחלקה לבין המנכ"ל פרופ' רוטשטיין.

"נקודת הקיצון שלו הייתה ההחלטה האומללה למנות כוננים שאינם מומחים בהמטו-אונקולוגיה לכוננים של הילדים המושתלים. האמון שלי בשיקול הדעת של מקבלי ההחלטות נסדק. לכן, לצערי, את הנעשה והתחושות אין להשיב".

מכתבו של הרופא מחזק גם את המסר הברור שהעביר השבוע מנהל המחלקה פרופ' מיקי וינטראוב שהתפטר גם הוא, ולפיו לא ניתן עוד לשקם את היחסים מול מנהל בית החולים.

הרופאים דחו גם את הצעת הגישור של שר הבריאות יעקב ליצמן, במסגרתה מי שאמור היה לנהל את הגישור בין הצדדים הוא הממונה לשעבר על השכר במשרד האוצר, קובי אמסלם.

בינתיים, פרופ' רוטשטיין הודיע כבר אתמול כי הוא ממנה מנהל מחלקה חדש במקומו של וינטראוב. מדובר בד"ר גל גולדשטיין, רופא בכיר מהמחלקה להמטו-אונקולוגיה בבית החולים שיבא, אותו ניהל רוטשטיין עד לפני שנה.