תחולל מהפכה בעולם הרכב?

מכירת מובילאיי לאינטל בעסקת ענק מגיעה רק שבועות ספורים בלבד לאחר שהחברה הישראלית חתמה על הסכמי שיתוף-פעולה מקבילים עם יצרניות הרכב ב.מ.וו ופולקסווגן

מובילאי/ צילום: מהוידאו
מובילאי/ צילום: מהוידאו

חברת מובילאיי הישראלית ויצרנית הרכב הגרמנית ב.מ.וו (BMW) הודיעו רק לפני מספר שבועות על חתימת הסכם לפיו מובילאיי תטמיע את מערכות החברה, מערכות סיוע לנהג המבוססות על טכנולוגיות עיבוד תמונה, ברכבים מתוצרת BMW החדשים החל משנת 2018.

מטרת ההסכם היא לבנות תוכנית לאיסוף מידע בזמן אמת כצעד לקראת ייצור רכבים אוטונומיים אשר יתוכנתו לנהיגה עצמית לפי מפות ברזולוציה גבוהה איכותית, יעילה ובטוחה.

BMW ומובילאיי יעבירו את המידע שייאסף לחברת המיפוי הדיגיטלי הגרמנית HERE שתעשה שימוש במידע לעדכון שירותי הענן שלה בזמן אמת לרכביה האוטונומיים.

הודעה זו הגיעה אחרי שרק בחודש שעבר, חתמה מובילאיי, הסכם עם יצרנית הרכב הגדולה בעולם, פולקסווגן. על-פי ההסכם, החל משנת 2018ה יחלו במובילאיי לצלם את הכביש באמצעות מכוניות מתוצרת פולקסווגן, כדי למפות את הכביש באופן מיטבי, צעד נוסף בדרך למכוניות אוטונומיות מלאות.

במובילאיי הסבירו לאחר חתימת ההסכם כי מיפוי מדויק של הכביש יכול להוות אמצעי עזר טוב למערכות השונות שמזהות עצמים הנעים על הכביש. את אתגר המיפוי ינסו במובילאיי לפתור באמצעות ההמון, דרך קבלת מידע מנהגים על הכביש. תכנית המיפוי שקיבלה במובילאיי את השם "אר.אי.אם - רואד אקספיריאנס מנג'מנט", כלומר ניהול התנסות בכבישים, הוא צעד גדול מבחינתם אל עבר מכונית אוטונומית מלאה.

פרופ' אמנון שעשוע, ממייסדי מובילאיי, אמר כי ההסכם עם פולקסווגן הוא נקודת מפנה, משום שעתיד המכונית האוטונומית תלוי ביצירת מפות ברזולוציה גבוהה ובעלות נמוכה. אספקט חשוב נוסף הוא שההסכם מעניק מסגרת עתידית לשיתוף-פעולה בין יצרני רכב נוספים, שיפיקו יחדיו תשתית מיפוי הכרחית למכונית האוטונומית.