ויגיסר נגד מדיפאואר: "מדיניות התגמול רחוקה מאוד מהמקובל"

ספי וגיסר, שרכש את השליטה יחד עם יאיר גולדפינגר במדיפאואר, פנה לחברה בטענות נגד מדיניות השכר שלה ■ עלות השכר השנתית של 3 הבכירים בה כ-80 אלף דולר ■ מדיפאואר: ההתנגדות משיקולים זרים

יאיר גולדפינגר, בעל השליטה במדיפאואר / צילום: חברת מדיפאואר
יאיר גולדפינגר, בעל השליטה במדיפאואר / צילום: חברת מדיפאואר

ספי ויגיסר ממשיך לפעול נגד חברת הנדל"ן מדיפאואר, אותה רכש יחד עם שותפו לשעבר יאיר גולדפינגר - בעל השליטה הנוכחי שמחזיק גם בתפקיד יו"ר הדירקטוריון.

בשבוע שעבר שלח ויגיסר מכתב למדיפאואר ובו טענות קשות בנוגע למדיניות השכר המעודכנת של החברה, שאמורה לעלות להצבעה באסיפת בעלי המניות בשבוע הבא. בתגובה לדברים, טענה מדיפאואר כי ויגיסר מנהל מאז אוגוסט 2016 הליך משפטי כנגדה וכנגד היו"ר גולדפינגר, ובמקביל "פועל מזה שנה, ללא לאות, לסכל כל פעולה שמבקש דירקטוריון החברה להוציא לפועל לטובת החברה".

כבר לפני כחודשיים סיכל ויגיסר את אישור מדיניות השכר של מדיפאואר ואת הארכת הסכם התקשרותה עם המנכ"ל, רון שטרן. החברה מצידה, הדגישה כי על אף שבסמכותם של ועדת התגמול והדירקטוריון לאשר את שכר המנכ"ל חרף החלטת האסיפה מאמצע ינואר, החליטו מוסדות החברה להביא את הנושא לאישור מחדש בעקבות הנפקת המניות שביצעה מדיפאואר לאחרונה.

כעת טוען ויגיסר במכתבו כי מדיניות התגמול שמבקשת החברה להביא להצבעה, הינה "מקפחת, בלתי סבירה, ורחוקה שנות אור מן המקובל בחברות דומות". לטענתו, עלות שכר הבסיס של שלושת נושאי המשרה הבכירים בחברה עומדת על כ-800 אלף דולר בשנה ואינה הגיוניות לחברה בהיקף פעילות כמו של מדיפאואר.

חשש שהמנכ"ל ייטול סיכון גדול

במכתב, עליו חתום עו"ד ד"ר גלעד וקסלמן ממשרד הרצוג פוקס נאמן, מועלית התנגדות גם לרכיב המשתנה בשכר המנכ"ל, שעומד על 50%-60% וזאת בין השאר באמצעות מענק על מכירת נכסים. לדברי ויגיסר, מצב זה יוצר חשש ממשי כי המנכ"ל ייטול סיכונים בלתי סבירים שאינם משרתים את טובת החברה.

עוד טוען ויגיסר נגד מדיניות השכר החדשה, שמאפשרת לכאורה להעלות את היקף המשרה של יו"ר החברה מ-25% ל-100%, ובהתאם גם את היקף השכר שיקבל. הוא גם דורש מהחברה לפרט מדוע לפתע יש צורך ביו"ר במשרה מלאה וכיצד יוכל גולדפינגר להקדיש את מלא זמנו למדיפאואר, "כאשר משמש הוא כסמנכ"ל ומנכ"ל בשלוש חברות שונות, כמו גם יזם ומשקיע בחברות מתחום האינטרנט ודירקטור בכ-6 חברות שונות".

מדיפאואר טוענת כאמור כי התנגדותו של ויגיסר מונעת משיקולים זרים, אולם במקביל גם משיבה לדבריו. לדברי החברה, היקף משרתו של היו"ר לא השתנתה ותמשיך לעמוד על 25% בעלות שנתית של 72 אלף דולר בלבד. מעבר לכך, כל שינוי בהיקף המשרה ובהיקף השכר בגינה, יהיה חייב באישור נפרד של רוב מקרב בעלי מניות המיעוט בחברה.

עוד טוענת מדיפואר, כי המענק המוצע בגין רווח ממכירת נכסים נקבע עוד במדיניות התגמול הקודמת, בה תמך ויגיסר, וכי הדירקטוריון סבור שיש במענק זה כדי לתמרץ את המנכ"ל להשיג את התמורה הגבוהה ביותר ממכירת נכסים.

מדיפאואר היא חברת נדל"ן קטנה שעוסקת בהחזקה של נכסים מסחריים מניבים בצפון ארה"ב. לחברה שבעה נכסים מניבים במדינות פנסילבניה, ניו יורק ומסצ'וסטס שבארה"ב, ועוד שלושה נכסים מניבים בחבל אונטריו שבקנדה. כמו-כן מחזיקה החברה בבניין משרדים בבולגריה ובשלוש קרקעות המיועדות לבניה למגורים בניו יורק.

בעלי המניות המרכזיים בחברה הם גולדפינגר, ויגיסר וחברת אלוני חץ. ויגיסר וגולדפינגר הולכים יחדיו מזה שנים רבות. ב-1996 הם היו בין ארבעת מקימי חברת ההיי-טק מיראביליס, מתפחת תוכנת המסרים המיידיים ICQ, ושנתיים לאחר מכן הפכו למיליונרים כאשר החברה נמכרה ל-AOL האמריקאית תמורת 407 מיליון דולר. בהמשך פנו השניים לעסקי הנדל"ן ורכשו במשותף את מדיפאואר.

אלא שאשתקד נחשף סכסוך חריף בין ויגיסר לגולדפינגר, בעקבות הנפקת מניות שביצעה מדיפאואר באפריל 2016 בהיקף של כ-48 מיליון שקל. גולדפינגר ואלוני חץ השתתפו בהנפקה, בשעה שוויגיסר עצמו לא השתתף ועקב כך דוללה החזקתו.

בתגובה, הגישו בעלי מניות ובהם ויגיסר, תביעה לביהמ"ש בטענה כי החברה ביצעה הנפקה מקפחת במחיר של כ-4.5 שקל למניה, הנמוך מהשווי הראוי לה שעמד לטענתם - 7.4 שקל למניה. במסגרת ההליך המשפטי, ניתנה חוות דעת של מומחה כלכלי, שהעמידה את מחיר מניית מדיפאואר נכון להיום על-סך של 6.07 שקל למניה. בתגובה, ציין גולדפינגר בכתב ההגנה כי הוא מוכן למכור לוויגיסר ולבעלי מניות המיעוט את כלל מניותיו בחברה לפי מחיר של 6.1 שקל למניה.

מאז השלימה מדיפאואר בסוף ינואר השנה הנפקת מניות ציבורית נוספת, בה גויסו כ-35 מיליון שקל. בעל השליטה גודלפינגר בחר להשתתף בהנפקה עם השקעה של כ-13 מיליון שקל ובכך שמר על שליטתו בחברה עם החזקה של כ-52% במניותיה. שווי החברה הבורסה עומד על כ-154 מיליון שקל, כאשר ויגיסר מחזיק ב-13% ממניותיה.