מוסדיים הקדימו מימוש אופציות אלקטרה צריכה בכ-30 מ' ש'

במימוש המלא של האופציות, הן יהוו כ-5% מהונה של אמ"צ, וחלקה של אלקו בחברה הבת יהיה כ-55%

קפיצה דו-ספרתית של כ-12% שרשמה מניית אלקטרה מוצרי צריכה  (אמ"צ) בחודש האחרון, הובילה כמה גופים מוסדיים לממש חלק מכתבי האופציה למניות אותם הנפיקה להם חברת אלקו, בעלת השליטה באמ"צ.

כשבועיים לפני מועד המימוש האחרון לאופציות (סוף החודש), מימשו כמה מהגופים חלק מהאופציות שהיו בידם, תמורת סכום כולל של כ-30 מיליון שקל - שיניב לאלקו תזרים בסכום דומה. אלקו, שבשליטת משפחת זלקינד, עדכנה אתמול על ירידת חלקה במניות אמ"צ מ-60% ל-58% בעקבות מימוש האופציות, לפי עסקה שנעשתה במחיר מניה של כ-62 שקל - דיסקאונט של 10% על מחיר השוק.

במימושן המלא של האופציות, הן יהוו כ-5% מהונה של אמ"צ, שיורידו את חלקה של אלקו בחברה הבת לכ-55%, ויניבו לאלקו תזרים של כ-72 מיליון שקל, לצד תוספת של כ-40 מיליון שקל להונה העצמי.

רכשה את גולן, זינקה בשווי

מתחילת השנה, אז דיווחה אמ"צ על רכישת חברת הסלולר גולן טלקום תמורת 350 מיליון שקל (בכפוף להתאמות), טיפסה מנייתה בכ-30% והיא משקפת לאמ"צ שווי של 1.5 מיליארד שקל. מניית אלקו טיפסה בשיעור דומה ומשקפת לחברה שווי של כ-2 מיליארד שקל. בשבוע שעבר סיכמה אמ"צ את 2016 עם צמיחה שנתית של 8% בהכנסותיה, שהצטברו ל-2.95 מיליארד שקל, לצד קפיצה של 127% ברווח הנקי, שהגיע ל-110 מיליון שקל.

פעילותה של אמ"צ חולקה עד כה לשלושה מגזרים: יבוא, ייצור, שיווק והפצת מוצרי צריכה חשמליים (לרבות מוצרי אלקטרה ואלקו, פיליפס, ווירלפול ואחרים); הפעלת רשתות השיווק למוצרי חשמל מחסני חשמל ושקם אלקטריק; והחזקה ברשת ה"עשה זאת בעצמך" אייס-אוטו דיפו - שאת מכירתה השלימה בימים האחרונים לידי קרן קדמה, לפי שווי של כ-190 מיליון שקל - עסקה הצפויה לייצר לאמ"צ רווח לפני מס של כ-95 מיליון שקל.

מלבד אמ"צ, מחזיקה אלקו בשליטה גם בחברת אלקטרה, הפועלת בתחום ייצור ושירותים למבנים ולתשתיות, ובחברת אלקטרה נדל"ן הפועלת בתחום הנדל"ן המניב והיזמי.