המועצה לצרכנות: סל הקניות לפסח התייקר בממוצע ב-4.3%

מחסני להב היא הרשת היחידה בה המחירים ירדו ■  ביינות ביתן המחירים לא השתנו ■ ושיא ההעלאה: בשופרסל דיל ובמגה בעיר

מוצרי חלב, סופרמרקט / צילום: תמר מצפי
מוצרי חלב, סופרמרקט / צילום: תמר מצפי

האם המשכורת שלכם עלתה מאפריל האחרון ועד היום? אצל רוב הצרכנים סביר להניח שלא, אבל אם בודקים את מחירי סל הקניות לפסח של השנה לעומת שנה שעברה, כמעט בכל הרשתות המחיר קפץ ב-4.3% בממוצע, וישנן גם רשתות בהן נרשמה עליית מחירים משמעותית של 7% ו-8%.

לצורך הבדיקה חזרו במועצה לצרכנות אל אותו סל בדיוק ואותם מוצרים בדיוק, אחד לאחד, שאותם בדקו בשנה שעברה כחודש לפני פסח ב-4 באפריל 2016. הסל אותו בדקו במועצה היה סל מורחב שהכיל 66 מוצרים כגון ירקות, פירות, מוצרי ניקיון, טואלטיקה, שימורים, סוגי בשר ודגים, גבינות וכמובן מוצרים לפסח. את רשימת המוצרים המלאה ניתן למצוא כאן

הנתונים נבדקו בהסתמך על מידע שנאסף ממאגר המחירים האינטרנטי ומתצפיות שטח, בהתאם לנתונים שהעבירו הרשתות למאגר המחירים האינטרנטי (הופקו באמצעות פלטפורמת פרייסז). מחירי רשתות טיב טעם, קינג סטור, סופר דבאח נאספו על-ידי תצפיות שטח. כל המחירים בממוצע רשתי ועוגלו לשקלים שלמים. סניפים באילת אינם נכללים בדוח. רשתות כגון טיב טעם וקואופ שופ אינן מופיעות כרגע במאגר. רשתות קטנות (כגון קינג סטור) אינן מחויבות להעלות נתונים.

חשוב לציין: מבצעים נלקחים בחשבון למעט מבצעי חבר מועדון וכרטיסי אשראי. מבצעים אחרים וכרטיסים אלה עשויים להשפיע על המחיר הסופי בקופה.

נתחיל עם התוצאות החיוביות, ואין הרבה כאלה: מחסני להב היא הרשת היחיד בה נרשמה ירידת מחירים. בעוד שהסל בשנה שעברה עמד על 963 שקל בממוצע, השנה הוא עמד על 935 שקל בממוצע - ירידה נאה של 3%. עוד שווה לציין לטובה את רשת יינות ביתן. הסל שנה שעברה ושל השנה עמד על אותו מחיר, ללא שינוי - כ-900 שקל בממוצע.

אלא שחוץ משתי הרשתות הללו, בכל שאר הרשתות נרשמו עליות מחירים. ברשת שופרסל דיל עומד הסל השנה על מחיר ממוצע של 949 שקל לעומת השנה שעברה, אז היה המחיר 876 שקל בממוצע - פער של 8%. אותו פער נרשם גם בסניפי מגה בעיר. ברשת ויקטורי עומד הפער על 57 שקל בממוצע המהווים 7%. באושר עד התייקר הסל ב-6%.

ומה אצל רמי לוי? גם שם נרשמה עליית מחירים, אולם חשוב לציין כי על אף העלייה - הסל של רמי לוי הוא עדיין הסל הזול ביותר לפסח. בעוד שבשנה שעברה עלה הסל 804 שקל בממוצע - השנה הוא עומד כבר על 848 שקל בממוצע, פער של 44 שקל שהם 5%. כפי שניתן להתרשם מהטבלה, עדיין עלות הסל של השנה זולה מעלות כל הסלים מהשנה שעברה.

עוד רשתות בהן נרשמה עלייה: שופרסל שלי - 5% , חצי חינם - 4% , יוחננוף - 3%, יש חסד - 4% ושוק העיר - 6%.

השוואת מוצרים לפסח / המועצה הישראלית לצרכנות
 השוואת מוצרים לפסח / המועצה הישראלית לצרכנות