H&M תפתח מחר שני סניפי הום; זארה הום גם עושה עלייה

בדומה לחנויות ההלבשה של H&M, גם בהום המחירים יהיו יקרים משמעותית מאשר באירופה ■ שוק מוצרי הבית בישראל, שמגלגל כמיליארד שקל בשנה, עבר טלטלה קשה בשנים האחרונות

בדיוק שבע שנים אחרי שעשתה רשת H&M עלייה לישראל, החברה השוודית פותחת שני סניפים ראשונים של H&M הום, המתמחה בעיצוב פנים ובאקססוריז לבית שנוסדה ב-2009 ומגיעה לישראל אחרי 270 חנויות שנפתחו ברחבי העולם. הרשת תשיק מחר (ה') שני סניפי הום - בקניון עזריאלי בתל אביב ובקניון הראשונים בראשון לציון - ימים ספורים לפני הפתיחה של שחקנית נוספת בתחום עיצוב הבית שעושה עלייה: זארה הום. סניף נוסף של H&M הלבשה צפוי להיפתח בעוד כחודש בגינדי TLV Fashion Mall בתל אביב.

חנויות ההום של H&M נפתחות תמיד בתוך חנות רגילה כמחלקה נפרדת. בסניף שייפתח בקניון עזריאלי מדובר למעשה בהרחבת שטח החנות, שעד היום השתרעה על 1,800 מ"ר, ואליהם התווספו 300 מ"ר, שעליהם הוקמה חנות ההום. בקניון הראשונים בראשון לציון צפוי להיפתח סניף של H&M שישתרע על שטח של 2,000 מ"ר, ובתוכו חנות של H&M הום בגודל 250 מ"ר. הקונספט החדש יציע ללקוחות אופנה לבית באיכות ובמחיר הטוב ביותר - הסל הכי אטרקטיבי עבור הקהל הישראלי", אומר גלעד קרונר, מנכ"ל H&M ישראל.

זו תהיה הפעם הראשונה שבה משפחת חורש, הזכיינית הישראלית של הרשת מ-2008, תכניס מותגים נוספים של H&M לארץ. COS, רשת נוספת מבית מאץ' אנד ריטייל, צפויה לפתוח את שעריה בתחילת אפריל ב-TLV Fashion Mall.

הרשת מצפה כי הכנסת הקטגוריה של אביזרים לבית תגדיל את תנועת הקונים והמכירות בקניונים, ותתחרה ברשתות מתמחות הפועלות בישראל כמו פוקס הום, גולף אנד קו ואיקאה - וזארה הום. בניגוד ל-H&M הום, סניפיה של זארה הום עומדים בפני עצמם ואינם צמודים בהכרח לחנויות האופנה של הרשת.

ואולם, בדומה לחנויות ההלבשה של H&M גם בהום המחירים צפויים להיות יקרים משמעותית מחנויות הרשת באירופה. כך, ציפית לכרית שנמכרת בישראל ב-49.90 שקל נמכרת בספרד או בצרפת ב-31.34 שקל בלבד. סט מצעים שנמכר בישראל ב-129 שקל, יעלה בצרפת או בספרד 97 שקל בלבד.

מדובר על שוק שלפי ההערכות מגלגל כמיליארד שקל אשר עבר טלטלה גדולה בשנים האחרונות. כיום השחקנים המרכזיים בו הם גולף אנד קו שמונה כ-65 סניפים בגודל של 300-400 מ"ר בממוצע, פוקס הום שמונה 70 סניפים, איקאה שברשותה 2 סניפים בישראל ושופרסל עם גאלה הום, שמשולבת בכל סניפי הרשת האם. הנפגעות המרכזיות במשבר היו אייס, הום סנטר, המשביר ומגה, שכנראה נתנו את נתחי השוק לפוקס הום.

השחקניות החדשות מגיעות לפחות בשלב זה לישראל באופן מצומצם, ותמהיל המוצרים ביניהן יהיה שונה. H&M הום חזקה יותר במוצרים אופנתיים עונתיים ולכן פחות במבחר מידות, ואילו בזארה הום המחירים גבוהים יותר והמבחר גדול יותר והיא תחזיק גם מוצרי סבונים וריחות, שמשיקים לחברות כמו ללין וסבון.

גורמים בענף טוענים ש-H&M לא מהווה איום עבורם. "H&M היא חברה זולה, ולא יכולה לאיים ולנצח את מותגי הפרימיום. הם ימצאו פה שחקנים ישראלים נישתיים חזקים, ובסך הכול יהיה להם פה פייט מאוד קשה ואתגר מיצובי מאוד לא פשוט".