אחרי האקזיט לאינטל: הקשר הסיני של מובילאיי ומכונית-העל

חברה סינית חדשנית מודיעה כי באמצעות שיתוף-הפעולה עם מובילאיי, הם יציגו בארה"ב מכונית חשמלית ואוטונומית לחלוטין כבר בעוד 3 שנים מהיום

היום בתוכנית "חדשות הרכב" בגלובס TV: הקשר הסיני של מובילאיי, מכוניות חדשות שהוצגו בתערוכת הרכב של ז'נבה ויגיעו בקרוב ארצה, ריקול גדול בארץ, נחגוג עם הזוכה במכונית השנה ונקנח בסיום לא שגרתי למירוץ WRC.

מובילאיי, הסטארט-אפ הישראלי המצליח שנמכר השבוע לאינטל הענקית בסכום של 15 מיליארד דולר, ממשיך להדהד בכל עולם הרכב. וזה מבלי להזכיר את התהודה הרבה לה זוכה העסקה בארץ. כעת קמה חברה סינית, שטוענת כי באמצעות שיתוף-פעולה עם מובילאיי, הם יצליחו לייצר בארצות-הברית מכונית אוטונומית מלאה, שתהיה חשמלית כמובן, כבר בעוד 3 שנים, ב-2020.

זאת, להזכירכם, שנה לפני התאריך בו נקבו מובילאיי, ב.מ.וו ואינטל, במעמד החתימה על הסכם שיתוף-הפעולה לפיתוח מכונית אוטונומית שלהם. החברה הסינית נקסט אי.וי, או NIV כפי שיקרא בארצות-הברית המותג החדש, מציגה שיתוף-פעולה נוסף עם חברת טכנולוגיה אמריקאית גדולה, נבידיה.

אולי בשל שיתופי-פעולה עם שתי הענקיות אלב, הם מרשים לעצמם לכוון כה גבוה, עם הצגת סרטון של מכונית קונספט בשם איב. בסרטון נראה כי ההפעלה של ממשק המכונית נעשה דרך "עוזרת אלקטרונית", ששמה הוא נומי, ומנהל החברה בארצות-הברית מוסיף ואומר כי המטרה שלהם היא ליצור חוויית משתמש שאין שנייה לה.

היינו שמחים לספר לכם עוד קצת נתונים על מכונית שבעוד לא הרבה זמן אמורה לעלות על פס הייצור, אך ב-NIV מעדיפים לשמור על עמימות. לאלה מכם שמשהו בסיפור הזה מצלצל להם מוכר, נזכיר כי כבר סיפרנו לכם על חברת נקסט אי.וי שדגם EP9 שלה, ששבר את שיא ההקפה למכונית חשמלית בנורבורגרינג, בסוף שנה שעברה.

EP9 הציגה ארבעה מנועים חשמליים בהספק כולל של קרוב ל-1350 כ"ס, נתון האצה מעמידה ל-200 קמ"ש בפחות משבע שניות, ומדהים יותר מכך, טווח נסיעה של מעל ל-400 קילומטרים וזמן טעינה זריז של 45 דקות בלבד. כך לפחות על סמך הצהרות החברה.