הנגבי חתם על מסמך שימוע הטלפוניה של בזק

כעת מחכים לחתימת כחלון ■ הרפורמה בטלפוניה אמורה לאפשר למתחרותיה של בזק להשכיר ממנה את קו הטלפון שלה במחיר מפוקח

צחי הנגבי / צילום: גיל יוחנן
צחי הנגבי / צילום: גיל יוחנן

שר התקשורת צחי הנגבי, חתם על מסמך השימוש בטלפוניה של בזק. המסמך הועבר לחתימת שר האוצר משה כחלון, והוא ייכנס לתוקף במקביל לעריכת שימוע ציבורי, מה שאומר שאם יהיו שינויים בתעריפים לאחר השימוע, הן ייכנסו לתוקף רטרואקטיבית. אישור לכך על-ידי הגורמים המוסמכים ניתן מבעוד מועד.

המסמך קובע את מחירי השימוש בטלפוניה של בזק על-ידי מתחרותיה, כחלק מרפורמת השוק הסיטונאי. במלים פשוטות, פרטנר וסלקום או כל מפעיל אחר, יוכלו לחכור מבזק את קו הטלפון הביתי ולספק אותו כשירות בעצמם. הם למעשה קונות את הקו מבזק כמו שהוא ומשלמות לה דמי שכירות. העלות שנקבעה לשכירות הזו על-ידי משרד התקשורת היא 16 שקלים לחודש ו-1.5 אגורות לדקת שיחה. המחיר לא כולל תעריפי קישוריות למפעילים אחרים כך שבפועל העלות למתחרה תהיה גבוהה יותר.

רפורמת הטלפוניה הייתה אמורה להיות חלק מרפורמת השוק הסיטונאי שהושקה ב-2015. האם היא תצליח לחולל שינוי בשוק התקשורת ולהעביר יותר לקוחות מבזק לפרטנר וסלקום, אחרי שרפורמה באינטרנט כבר יושמה ועובדת? כלל לא בטוח, וקשה לצפות את המשמעויות של תוספת הטלפוניה של בזק להצעת המכר של פרטנר וסלקום בשלב הנוכחי אחרי שנתיים של עיכובים.