ביטן: "התאגיד מנוהל כמו אחוזה פרטית, הפתרון תלוי בכחלון"

בנוגע לתקציב תאגיד השידור, אמר ח"כ ביטן: "אני מגיש על זה הצעת חוק, בלי קשר למגעים מול כחלון. אם ערוץ 10 יודע להתנהל עם 270 מיליון שקל בשנה, אין שום סיבה שהתאגיד יתנהל עם 900 מיליון שקל"

חבר הכנסת דוד ביטן / צילום: איל יצהר
חבר הכנסת דוד ביטן / צילום: איל יצהר

יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, התראיין הבוקר (ב') לגלי צה"ל על רקע איומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ללכת לבחירות בשל סירובו של שר האוצר משה כחלון לבטל את הקמת תאגיד השידור הציבורי.

"אנחנו עובדים מסביב לשעון, פתרון המשבר תלוי בעיקר בכחלון", אמר ח"כ ביטן. "זה יכול להיפתר גם לפני שראש הממשלה ישוב מסין; כמובן שכשהוא ישוב, הכול ירוץ. אנחנו לא מוכנים לתת 740 מיליון שקל לתאגיד, שמי שמנהל אותו מנהל אותו כמו אחוזה פרטית. זה דבר שלא יהיה".

ביטן הסביר מדוע לדעתו המשבר עלול להוביל להליכה לבחירות מוקדמות: "אין לנו רוב בכנסת, כחלון מנע מאיתנו את הרוב הזה, זה מה שגרם למשבר. לא נסכים שמפלגה של 30 מנדטים תשפיע פחות ממפלגה של 10 מנדטים ו-8 מנדטים".

בנוגע לתקציב התאגיד, אמר ח"כ ביטן: "אני מגיש על זה הצעת חוק, בלי קשר למגעים מול כחלון. אם ערוץ 10 יודע להתנהל עם 270 מיליון שקל בשנה, אין שום סיבה שהתאגיד יתנהל עם 900 מיליון שקל בשנה".