LG תשיק השבוע בישראל את מכשיר הדגל שלה - ה-G6

הסמארטפון החדש של החברה הקוריאנית ינסה לצמצם את הפער מסמסונג ואפל

ה G6 של LG / צילום: רויטרס
ה G6 של LG / צילום: רויטרס

לא צריך להיות בעל ניסיון רב ומקורות ידע לגבי התנהלות החברות הקוריאניות, כדי להבין שכאשר LG לוקחת קבוצת עיתונאים מישראל למעבדות המחקר שלה, ומקדישה פרק מיוחד בסיור לטובת "מעבדת הסוללות" - האנדרסטייטמנט שלה צועק הרבה יותר חזק מאשר כל דבר אחר.

הענק הקוריאני העולמי יוצא מגדרו כדי להוכיח שהוא בליגה של הגדולים ולשם כך הוא פותח את מפעליו ואת מעבדות הבדיקות שלו, כדי להראות שהוא ראוי להיכנס לשלישייה הראשונה - אחרי סמסונג ואפל. תוסיפו לזה את ההצלחה הגדולה של LG בישראל ותבינו מדוע החברה מקדישה מאמצים כה רבים כדי להוכיח שהיא ראויה לעלות על הפודיום.

סמארטפון הדגל החדש של החברה ה-G6 יושק השבוע בישראל, כשבוע לפני ההשקה הרשמית של הגלקסי 8 של סמסונג. מבחינת LG מדובר בקרב עולמי ראש בראש וגם ישראל היא חלק מההתגוששות. LG ישראל רוצה לשמור על מעמדה כאחת השחקניות הדומיננטיות אחרי שהמכשיר הקודם ה-G5 מכר פחות מכפי שקיוו. ה-G5 כמכשיר סלולרי הוא מכשיר מצוין, אבל הקונספט שהוא ייצג לא תפס.

LG ניסתה להביא בשורת חדשנות במכשיר דרך הפיכתו להתקן מודולרי שאליו ניתן לחבר התקנים שונים, ומיד כשהבינה שקהל הלקוחות שלה מחפש דברים אחרים, ויתרה על הקונספט והתאימה את עצמה לדרישות.

הסתגלות מהירה

מדהים לראות את מהירות ההסתגלות של החברה, אבל כנראה שאין צורך להמשיך במשהו שהאהדה אליו נופלת תחת ההגדרה "נחמד" בלבד, אם במקום זה אפשר להביא את מה שהציבור באמת רוצה.

זו הייתה אחת השאלות שנשאלו נציגי החברה כשנפגשנו איתם, והסתבר שמה שהציבור רוצה זה אמינות ועמידות, סוללה חזקה ומצלמה טובה.

מכשיר סלולרי שהוא התקן מודולרי לא באמת יכול לכלול את התכונות האלה ולכן הקוריאנים חזרו מיידית ליסודות. יפה מצידם. הסוללה הנשלפת של ה-G5 הוחלפה בסוללה קבועה לא נשלפת עם אורך חיי עבודה ארוך יותר (3,300 מיליאמפר), לטובת העמידות הוסיפו את התקן IP6X של הצבא האמריקאי למים ואבק, וכמובן שגם המצלמה המרכזית עברה שדרוג מ-8 ל-13 מגה פיקסל. במקביל, LG הייתה חייבת להביא חידוש נוסף כדי בכל זאת לבדל את עצמה, והיא הראתה שהיא מסוגלת לעשות את זה ואפילו בסטייל. אין ספק שה-G6 נכון לעכשיו הוא אחד המכשירים הכי נוחים לתפעול בעקבות יחס התצוגה החדש של המסך 18:9.

התחושה שהמכשיר מייצר היא שסוף סוף אפשר ליהנות מכמה עולמות במקביל: גם אפשרות להקלדה פשוטה ונוחה ביד אחת, ומסך גדול של 5.7 אינץ' שמרגיש כמו מסך קטן יותר בהרבה, אבל שומר על חוויית הצפייה של מסך גדול. לאלו שהם חובבי המסכים היותר גדולים ייראה ה-G6 כמכשיר קטן מדי אבל בשורה התחתונה מדובר באותו מסך 5.7 אינץ' קלאסי שצריך רק להתרגל אליו. החלוקה הסימטרית של המכשיר מאפשרת "לחלק" אותו לשניים, תכונה שלא ניתן לקבל במכשירים קונבנציונליים במכשירים בעלי יחס מסך 16:9 הנפוץ יותר. כך למשל אפשר לראות על חצי מסך את תמונת המצלמה ובחצי המסך התחתון לראות את התמונה ולהחליט מיידית אם יצאה טובה או לא, אם רוצים למחוק או להשאיר, או לשתף וכו', וזאת מבלי הצורך להיכנס לגלריית התמונות.

לטובת איכות הצילום הלבישה LG שני תקנים מקבילים כדי ליהנות מכל העולמות: את תקן הדולבי המוכר והמפורסם ואת תכונת ה-HDR (High Dynamic Range) לחובבי הז'אנר. נסביר שמדובר בתכונה שמאפשרת לכלול בתמונה אחת פרטים באזורים כהים ובהירים, מה שבעבר אפשר היה לעשות רק על ידי עיבוד התמונות במחשב.

המכונה שמניעה את ה-G6 היא המעבד סנאפדרגון 821 של קוואלקום. LG ניסתה לשכנע שההבדל בינו לבין אחיו החדש ה-835 - אינו כה דומיננטי ולכן היא יכלה להסתפק במעבד המוכר והבטוח. זו אמת לשעתה כמו שאומרים החבר'ה, משום שסמסונג רכשה את כל מלאי המעבדים החדשים לטובת הגלקסי 8 החדש ולכן גם אם אחת החברות המתחרות הייתה רוצה היא לא הייתה יכולה לרכוש את המעבד החדש בשלב הזה.

עם זאת נדמה שמה שעומד מאחורי הטיעון של LG זה חוסר הרצון להתמודד עם הלא נודע של מעבד חדש. גם אם הוא יותר מהיר, וגם אם הוא יותר יעיל, בסופו של דבר ה-821 עובד ועובד טוב, וכשרוצים ללכת על בטוח, מבלי לקחת סיכונים מיותרים אז כדאי לפסוע בשביל המוכר. לדברי LG, 80%-90% אחוזים מהלקוחות בכלל לא ירגישו בהבדל במהירויות.

חרדה מפני כישלון

בכלל בביקור ב-LG, מתקבלת תחושה של חרדתיות מסוימת מפני כישלון. אפשר להבין אותם אחרי התקלות ב-G4 ובדגמים נוספים ואחרי שראו מה עברה היריבה המושבעת מעבר לכביש, סמסונג, עם הסוללה הלוהטת של הנוט 7.

זו בדיוק הסיבה שכל כך היה חשוב למארחים להראות עד כמה הם עובדים קשה כדי להבטיח את איכות המוצר והסוללה: מטיחים אותו מיליון פעם מגובה מטר ואחר כך עוד מיליון מגובה מטר וחצי, מעלים את הסוללה באש כדי לראות האם היא מתפוצצת, מקישים על כל נקודה במסך במכונה מיוחדת כדי לוודא את אמינותו, וחוזרים שוב להתעלל בסוללה על ידי מעיכתה.

על הדרך שופרה גם הגרפיקה של המכשיר, אחרי שגוגל אישרה את השינויים. בכלל ב-LG לא מתביישים ללמוד מה עושות המתחרות. החברה לא מסתירה שהרעיון של המסך ביחס 18:9, הוא רעיון שכבר קיים, ומסרו כי "אנחנו בטח לא החברה היחידה שחשבה על זה".

עכשיו נותר לראות רק מה יהיה מחיר המכשיר בישראל, שכאמור ייחשף השבוע. בקוריאה המכשיר הושק במחיר של 2,900 שקל, אך שם המפעילים מסבסדים את המכשירים ללקוחות כלומר הוא מגיע כחלק מחבילת סלולר הכוללת גם את השימוש וגם את המכשיר עצמו, ולכן הערכה היא שבישראל המחיר יהיה מעט גבוה יותר.

הכותב היה אורח LG בסיאול