וילי פוד משיקה מותג מזון ייעודי לחרדים בשם "תפארת וילי פוד"

היקף ההשקעה במהלך: כמיליון שקל ■ נשיא וילי פוד: "זהו אחד ממנועי הצמיחה שלנו. הפוטנציאל הכלכלי במגזר הצרכנים החרדים עצום"

מותג מזון וילי פוד / צילום: אימג' ארט
מותג מזון וילי פוד / צילום: אימג' ארט

חברת וילי פוד משיקה מותג מזון ייעודי לקהל החרדי תחת השם "תפארת וילי פוד". המותג כולל עשרות מוצרים בכשרות מהודרת (בד"צ העדה החרדית), בהם שמן זית, מיצים טבעיים וסוכריות, לצד מוצרים אשר תו הכשרות שלהם ישודרג בהתאם, בהם שימורים ושמן קנולה. היקף ההשקעה במהלך עומד על כמיליון שקל.

אירם גרייבר, נשיא וילי פוד, אומר כי "זהו אחד ממנועי הצמיחה העיקריים שהצבנו עבור החברה בשנים הקרובות. היעד שלנו הוא הצגת נתח שוק משמעותי, הנאמד בעשרות מיליונים בשנה, ואנחנו מזהים שהפוטנציאל הכלכלי במגזר הצרכנים החרדים עצום. הצרכן החרדי מחפש איכות ומותגים לצד כשרות מהודרת בד"צ - ואת כל אלה וילי פוד תספק".

לפי נתוני סטורנקסט, המכירות למגזר החרדי עומדות על 10% מכלל המכר של מוצרי צריכה, והיקפן 4 מיליארד שקל.

דרישות הכשרות הגבוהות של המגזר כרוכות בעלויות גבוהות - ומכאן שמבחן הכדאיות משאיר לא מעט שחקניות מזון, בעיקר יבואניות, מחוץ לזירת הכשרות המהודרת. העלויות מתייחסות למשל לתדירות גבוהה יותר של ביקורי משגיחי כשרות בקווי המפעלים בחו"ל ולהליכי בקרה לכל מוצר שמגיע ארצה.

סוגיה אחרת שגם לה יש השפעה על עלויות המוצרים, נוגעת לדרישות לבדל את מוצרי הכשרות המהודרת במיתוג נפרד, דוגמת תת-המותג מגדים של שטראוס עלית, וכעת "תפארת וילי פוד". כל העלויות הללו בסופו של דבר מגולגלות לצרכן. מכאן שנוצר מצב שדווקא עבור אוכלוסייה שהיא מוטת מחיר כשהיא קונה יותר ביחס לאוכלוסייה הרגילה, יש פחות היצע.