עלייה ברווחי אבנר ודלק קידוחים ב-2016 לכ-327 מיליון דולר

הכנסות שותפויות הגז מקבוצת דלק רשמו אשתקד עלייה ל-542 מיליון דולר ■ על הפרק: השלמת הליך מיזוג השותפויות, קידום תוכנית הפיתוח וההרחבה של פרויקט תמר והשלמת פיתוח שלב 1א' בתוכנית הפיתוח של מאגר לוויתן

אסדת קידוח תמר / צילום: בן יוסטר
אסדת קידוח תמר / צילום: בן יוסטר

שותפויות האנרגיה של קבוצת דלק, אבנר ודלק קידוחים, פרסמו היום (ה') דוחות כספיים, מהם עולה כי הרווחים בשנת 2016 עמדו על 326.9 מיליון דולר, עלייה לעומת 218.4 מיליון דולר ב-2015.

במסגרת זו, רשמה דלק קידוחים  רווח נקי של 158.5 מיליון דולר בשנה החולפת, ואילו אבנר  רשמה רווח של 168.4 מיליון דולר.

הכנסות השותפויות גדלו בשיעור של 10% ועמדו על 542 מיליון דולר, לעומת 494 מיליון דולר בשנת 2015. בדלק מסבירים כי הגידול בכמויות הגז הנמכר קוזז בחלקו ע"י ירידה במחיר הממוצע ליחידת גז.

מלבד הצמיחה במכירות פרויקט תמר, הגידול ברווח בתקופת הדוח לעומת התקופה המקבילה אשתקד נובע מהשלמת עסקת מכירת המאגרים כריש ותנין, אשר הניבה לשותפויות רווח של 42.3 מיליון דולר.

מהדוחות עולה כי השותפויות הציבו לעצמן מספר יעדים לשנים הקרובות, ביניהם השלמת הליך מיזוג השותפויות, קידום תוכנית הפיתוח וההרחבה של פרויקט תמר, השלמת פיתוח שלב 1א' בתוכנית הפיתוח של מאגר לוויתן וחתימה על הסכמי יצוא נוספים, קידום ופיתוח מאגר אפרודיטה, וכן קידוח חיפוש לשכבות העמוקות בחזקות לוויתן למטרות נפט.

מנכ"ל אבנר ודלק קידוחים, יוסי אבו, ציין עם פרסום התוצאות הכספיות כי "לצד קידום הסכמי יצוא נוספים, נמשיך לקדם את הרחבת השימוש בגז הטבעי במשק הישראלי על כל רבדיו, לייצור חשמל, לשימוש תעשייתי, לתחבורה ואף לשימוש ביתי".