הפרויקט שהפך את "טדי" לאחד האצטדיונים המתקדמים בעולם

לאחר 5 חודשי עבודה הושלמה בימים האחרונים הנחת 2,142 פאנלים סולאריים על גג אצטדיון "טדי" בירושלים, שנפרסו על שטח של כ-5,000 מ"ר, בעלות של 4 מיליון שקל

טדי פאנלים סולארים, אנרגיה / מתוך הוידאו
טדי פאנלים סולארים, אנרגיה / מתוך הוידאו

 

לאחר 5 חודשי עבודה הושלמה בימים האחרונים הנחת 2,142 פאנלים סולאריים על גג אצטדיון טדי בירושלים, על שטח של כ-5,000 מ"ר. מדובר במתקן בהספק של 630 קילו-ואט, שעלותו 4 מיליון שקל. היוזמה להקמת המתקן היא של עיריית ירושלים וחברת מוריה, שהתקינה בשנים האחרונות כ-120 מערכות סולאריות על מבני ציבור וחינוך בירושלים.

המערכת הסולארית בטדי תפעל במודל מונה נטו, המאפשר הן צריכה עצמית והן העברת חשמל עודף לרשת החשמל בשעות שבהן אין בו צורך, בתמורה לרכישת חשמל מוזל מהמערכת. הפאנלים החדשים צפויים לייצר כמיליון קילו-ואט שעה בשנה, ולחסוך חצי מיליון שקל בהוצאות השוטפות. החיסכון בזיהום צפוי להיות 695 טון פחמן דו-חמצני בשנה.

בעוד שבישראל לא הותקנו עד כה מערכות סולאריות על מתקני ספורט, מדובר במגמה רווחת מאוד בעולם, ובליגת הפוטבול האמריקאית לבדה מותקנים פאנלים סולאריים בעשרה אצטדיונים. האצטדיון הבולט במגמה הוא הדראגון של הפילדלפיה איגלס, שבו 11 אלף פאנלים סולאריים.

מתקנים סולאריים מותקנים גם באצטדיונים של ענפי ספורט אחרים בכל העולם, בהם אצטדיון הכדורגל מינראו בברזיל, אצטדיוני הכדורגל של דורטמונד וברמן ואצטדיון ארנה של גולדן סטייט ווריורס מה--NBA.