אושרה להפקדה: פינוי-בינוי בבת-ים לבניית 795 דירות חדשות

עפ"י התוכנית, המתייחסת ל-31 דונם בדרום מזרח העיר, מוצע להרוס 170 דירות ישנות ב-13 בניינים - ולבנות במקומם 3 מגדלים בני 35 קומות ועוד 5 בניינים בני 16 קומות

פינוי בינוי בבת ים   מתחם דליה /  צילום:משרד ישר אדריכלים
פינוי בינוי בבת ים מתחם דליה / צילום:משרד ישר אדריכלים

התקדמות בפרויקט פינוי בינוי בבת-ים. הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל-אביב, בראשות דלית זילבר, החליטה להפקיד תוכנית להתחדשות עירונית בעיר. מדובר בתוכנית שהוגשה על-ידי חברת שפיר מגורים בשיתוף הוועדה המקומית בבת-ים המציעה להרוס 13 בנייני מגורים ישנים. התוכנית נערכה על-ידי אדריכל אבנר ישר ממשרד ישר אדריכלים.

על-פי התוכנית, המתייחסת ל-31 דונם בדרום מזרח העיר בין הרחובות כ"ט בנובמבר מצפון, הרב מימון מדרום ודליה במזרח, מוצע להרוס 170 דירות ישנות ב-13 בניינים ולבנות במקומם 795 יחידות דיור חדשות בשלושה מגדלים בני 35 קומות ועוד חמישה בניינים בני 16 קומות.

עוד על-פי התוכנית המוצעת, 20% מיחידות הדיור יהיו קטנות, עד שטח של 75 מ"ר ובקומות הקרקע של מבני המגורים יתאפשרו שימושים ציבוריים בהיקף של 600 מ"ר.

התוכנית גם כוללת מתחם ציבורי פתוח בשטח של דונם וחצי ובדיון על הפקדת התוכנית דרשה הוועדה המחוזית כי 15% משטח התוכנית צריכים להיות פנויים מבנייה כלשהי, וזאת לצורך חלחול של מי גשם וצמיחה של עצים במתחם.

ממינהל התכנון שבמשרד האוצר נמסר היום: "הוועדה שמה דגש גם על ההיבט התחבורתי. התוכנית נמצאת בסמוך לציר תחבורה ציבורית שעתיד לעבור ברחובות כ"ט בנובמבר ואלי כהן. כמו כן מתוכנן מסלול אופניים במסגרת תוכנית 'אופנידן' שעתיד לעבור בשטח הציבורי הגובל בתוכנית ממערב. תוכנית זו מצטרפת לשורה של תוכניות התחדשות עירונית בבת-ים במסגרת פינוי בינוי, שמטרתן לחדש את פני העיר ולהגדיל את כמות יחידות הדיור".