רוצים להשתמש בעגלות המזוודות בנתב"ג? תנו כרטיס אשראי

רשות שדות התעופה הכניסה 3,500 עגלות חדשות המופעלות באמצעות כרטיס אשראי ■ עבור שימוש בעגלה ייגבה פיקדון של 10 שקלים לשימוש במשך 5 שעות, ועם החזרתה הכרטיס יזוכה בסכום הפיקדון

נתב"ג שביתה / צילום: תמר מצפי
נתב"ג שביתה / צילום: תמר מצפי

הנוסעים בנתב"ג יצטרכו להעביר מעתה כרטיס אשראי כדי לעשות שימוש בעגלות המזוודות בשדה. רשות שדות התעופה הכניסה 3,500 עגלות חדשות המופעלות באמצעות כרטיס אשראי: עבור שימוש בעגלה ייגבה פיקדון של 10 שקלים לשימוש במשך 5 שעות. עם החזרת העגלה למתקן מיועד, כרטיס האשראי יזוכה בסכום הפיקדון.

אמנם עדיין לא נגבה תשלום עבור השימוש בעגלות, אבל הפרוצדורה המסרבלת הזו נועדה לעשות סדר ולגרום לנוסעים להחזיר עגלות למקומן המיועד, בדומה לעגלות הסופר.

עגלות המזוודות החדשות מוצמדות למתקן מיוחד, בדומה למרבית נמלי התעופה הבינלאומיים. מתקנים אלה פזורים בטרמינל 3 ובטרמינל 1 שצפוי להיפתח בחודש יולי ולשמש את טיסות הלואו קוסט.

ברש"ת טוענים כי היקפי השימוש בעגלות המזוודות ירדו. מסקנה זו מבוססת על מחקרים שנערכו בשדות תעופה בנפח הפעילות הדומה לנתב"ג, בהם היקף תנועת הנוסעים עומד על 15-25 מיליון נוסעים בשנה. המחקרים מלמדים כי נחיצותן של העגלות ירד עם השנים, לאור השימוש במזוודות על גלגלים.

עוד מציינים ברש"ת כי מדי שנה מושקע בשמירה על תקינות העגלות סכום של כ-8.5 מיליון שקל, לאור העובדה שלאחר השימוש בעגלות והשארתן ברחבי חניות נתב"ג חלקן נעלמו, נדרסו ונפגעו על-ידי רכבים. עוד קיימת תופעה של כלי רכב שנפגעו מעגלה מידרדרת עם השארתה בחניון.

עומסי הנוסעים בנתב"ג כבר החלו בימים אלה, והם צפויים לעלות מדרגה ביום ראשון הקרוב, כשתלמידי בתי הספר יוצאים לחופש בסוף השבוע הקרוב. ביום ראשון צפויים לעבור בנתב"ג 63,000 נוסעים, שעשויים למצוא עומסים בשדה, לאור העובדה שבשבועות הללו תצאנה כל הטיסות הבינלאומיות מטרמינל 3 בלבד, בשעה שטרמינל 1 מצוי בשיפוצים.

ביום ראשון הבא צפויים לעבור כ-77,000 נוסעים בנתב"ג.

יותר מ-130 חברות תעופה תפעלנה במהלך העונה בנתב"ג, כשהצפי הוא לתנועה של 1.6 מיליון נוסעים בטיסות בינלאומיות שיעברו בנתב"ג בחודש אפריל, כשהיעדים הבולטים הם טורקיה (בעיקר לטיסות המשך), ארה"ב, צרפת, גרמניה ואיטליה.