אקירוב: לא רואה המשך עליית מחירים בנדל"ן למגורים בישראל

בעל השליטה באלרוב: "כשהמדינה מוכנה לשווק קרקעות במחירים טובים, אין סיבה להמשך עליות המחיר" ■ רווח של 381 מיליון שקל לאלרוב ב-2016

אלפרד אקירוב / צילום: תמר מצפי
אלפרד אקירוב / צילום: תמר מצפי

"אני לא רואה המשך עליית מחירים בנדל"ן למגורים בישראל במצב הנוכחי, משום שעליית המחיר נרשמה בעיקר בגלל מחיר הקרקע. ברגע שהמדינה מוכנה לשווק קרקעות במחירים טובים, אין סיבה להמשך עליות המחיר, ואפילו יכול להיות שכך יצליחו להוריד את המחירים" - כך מעריך אלפרד אקירוב, בעל השליטה בחברת אלרוב נדל"ן.

אלרוב סיכמה בימים האחרונים שנת פעילות חיובית ב-2016, עם קפיצה של 90% ברווחיה, שהגיעו ל-381 מיליון שקל בתמיכת שערוכי נכסים, הכנסות מסים, וגם עלייה ברווחיה משווי המניות שהיא מחזיקה - בעיקר של בנק לאומי.

אקירוב, יו"ר אלרוב, התייחס גם לשוק מגורי היוקרה, ואמר כי "במגדלים בתל-אביב ובווילות ביישובים יוקרתיים כמו קיסריה, יש פחות קונים. תושבי חוץ כבר לא קונים פה כמו שקנו פעם, וגם בעלי ההון המקומיים לא ממהרים לקנות".

אלרוב נדל"ן פועלת בעיקר בייזום וברכישת נכסים מניבים, וכן בתחום המלונאות בישראל ובחו"ל, ומעסיקה כ-1,820 עובדים - רובם בענף המלונאות. נוסף על כך, מחזיקה החברה בתיק השקעות פיננסיות, בעיקר של מניות לאומי. החברה נסחרת בבורסה בשווי של 2.1 מיליארד שקל, אחרי שהתחזקה בכ-6% בשנה האחרונה.

"הריבית בשווייץ עדיין שלילית"

בסיכום שנתי נהנתה אלרוב מהכנסות ממסים של כ-60 מיליון שקל (לעומת הוצאות מס של יותר מ-50 מיליון שקל ב-2015), בשל הורדת שיעור מס החברות בארץ, והורדת שיעורי המס בצרפת ובשווייץ. סעיף השערוכים של החברה גדל בכ-7% והתקרב ל-300 מיליון שקל, בהובלת נכסיה בשווייץ, שהיוו קרוב ל-60% מהסכום.

לדברי אקירוב, "הריבית בשווייץ ממשיכה להיות שלילית, ולא רואים שם עליית ריבית בקרוב - מה שתרם לעליית שווי רוחבית בנכסים. גם בנכסים בפריז נרשמה מגמה דומה".

עוד בסיכום שנתי, שווי תיק ניירות הערך של אלרוב צמח בכ-100 מיליון שקל - כמחצית מהסכום נרשם כרווח, וזאת לאחר שמניית לאומי טיפסה במהלך 2016 בקרוב ל-20%. בסוף 2016 שוויו של תיק הני"ע של אלרוב הסתכם בכ-690 מיליון שקל - ומאז ועד היום צמח ל-750 מיליון שקל - כ-720 מיליון שקל מהסכום מהוות מניות לאומי.

3.4 מיליון שקל למנכ"ל רון גלר

הכנסותיה השנתיות של אלרוב עלו ב-4% והתקרבו ל-1.2 מיליארד שקל. במקביל לשיפור בהכנסות, החברה הצליחה לצמצם את הוצאותיה - כך שהרווח התפעולי השנתי טיפס ב-20% ל-512 מיליון שקל. ההפסדים התפעוליים של מלונות אלרוב בחו"ל הצטמצמו ב-25% ל-25 מיליון שקל, וההפסדים התפעוליים של מלונות החברה בישראל הוכפלו ל-12 מיליון שקל.

בעניין פעילות המלונאות אמר אקירוב: "אחרי שנתיים לא טובות בירושלים ב-2015-2016, בגלל המצב הביטחוני, מתחילת השנה ועד כה נראה שאנו חוזרים למצב ב-2014, שהיתה שנה טובה. גם בחו"ל יש שיפור בפעילות, כי המלונות שלנו שם צברו יותר תאוצה, ועכשיו אנחנו משתווים שם למלונות מהשורה הראשונה".

אקירוב הוא שיאן השכר של אלרוב, ועבור תפקידו כיו"ר החברה נהנה מתגמולים של 3.5 מיליון שקל כדמי ניהול וגילום הוצאות. אשתו, חוה אקירוב, קיבלה כ-680 אלף שקל בתפקידה כנאמנה על מיצוב וסטנדרטים, ובנם ג'ורג'י אקירוב קיבל 1.65 מיליון שקל בתפקידו כמנהל הפעילות המלונאית. מנכ"ל החברה, רון גלר, נהנה מתגמול של 3.4 מיליון שקל - רוב הסכום כדמי ניהול ומענק.

תוצאות אלרוב ב-2016
 תוצאות אלרוב ב-2016