פרופ' צבי אקשטיין מועמד לתפקיד דירקטור בלאומי

אקשטיין יתמודד על תפקיד דח"צ בבנק מול פרופ' חיים לוי, המכהן כיום כדירקטור בבנק לאומי

פרופ' צביקה אקשטיין / צילום: תמר מצפי
פרופ' צביקה אקשטיין / צילום: תמר מצפי

הוועדה למינוי דירקטורים בבנקים פרסמה היום (ב') את המועמדים לבחירות הקרובות לדירקטוריון בנק לאומי. בין המועמדים ניתן למצוא את פרופ' צבי אקשטיין, שכיהן בעבר כמשנה לנגיד בנק ישראל בתקופה שבה פרופ' סטנלי פישר היה נגיד. שמו של אקשטיין אף הוזכר בעבר כמועמד אפשרי לתפקיד הנגיד.

אקשטיין יתמודד על תפקיד דח"צ בבנק מול פרופ' חיים לוי, המכהן כיום כדירקטור בבנק לאומי. לוי שהוא בעל דוקטורט במימון וכלכלה, מסיים אלה קדנציה ראשונה בתפקיד דירקטור בבנק.

בנוסף ייערכו בחירות גם לתפקיד דירקטור פנימי בבנק. על התפקיד יתמודד ד"ר סאמר חאג' יחיא, המסיים גם הוא בימים אלה קדנציה ראשונה בתפקיד דירקטור. חאג' יחיא מתמחה בתחום שוק ההון וכיהן בעבר כסגן נשיא הנדסה פיננסית בפידליטי. על תפקיד זה יתמודד מול חאג' יחיא ד"ר דוד צביליחובסקי. המתמחה בכלכלה ומנהל עסקים, משמש כמרצה באוניברסיטת ת"א, ופעיל גם בתחום היזמות וההון סיכון.

בוועדה למינוי דירקטורים בראשות השופטת בדימוס אילה פרוקצ'יה מציינים כי 69 אנשים הגישו מועמדות (בעבר הגיע מספר המועמדים לאזור ה-200). מתוכם ראיינו חברי הוועדה עשרה מועמדים, ובחרו ארבעה לשלב הסופי, שיוכרע באסיפת בעלי המניות של הבנק.

נזכיר כי באחרונה המפקחת על הבנקים ד"ר חדוה בר פרסמה טיוטאת הנחיות לרענון הדירקטוריונים בבנקים ובו קראה להגדיל את נוכחות הבנקאים ואנשי הטכנולוגיה בדירקטוריונים של הבנקים. אולם מהרשימה הנוכחית לא נראה כי חל שינוי מהותי בפרופיל הדירקטורים המוצע.