פידלטי יוצאת מהסופרים של רמי לוי: מכרה מניות בכ-31 מ' ש'

לאחר המימוש הנוכחי נותרה קבוצת הקרנות להחזיק כ-6% ממניות רמי לוי

רמי לוי בדיון על מגה / צילום: תמר מצפי
רמי לוי בדיון על מגה / צילום: תמר מצפי

קבוצת קרנות פידליטי (FMR) ממשיכה לצמצם את חשיפתה לרשת קמעונאות המזון רמי לוי . אמש (ב') עדכנה הרשת על מימוש בהיקף של כ-31 מיליון שקל שביצעה פידליטי בעסקאות בבורסה ומחוצה לה. בסך-הכול מכרה פידליטי כ-1.5% מהונה של רמי לוי לפי מחיר מניה של 155 שקל - נמוך בכ-1.5% משוויה הבוקר, ונותרה עם קרוב ל-6% ממניות החברה, בשווי נוכחי של כ-120 מיליון שקל.

מימוש זה מצטרף למכירות בהיקף דומה שביצעה פידליטי בחודשים האחרונים במניית רמי לוי, בכמה עסקאות במחיר ממוצע של 148 שקל למניה.

בעקבות המימוש של רמי לוי

מכירות אלה נעשו זמן קצר לאחר שבעל השליטה ברשת, רמי לוי, ביצע מימוש משמעותי של כ-3.5% ממניותיו ברשת לגופים מוסדיים תמורת כ-72 מיליון שקל. עסקה זו, שנעשתה לפי מחיר של 154 שקל למניה, בוצעה לקראת כניסתה לתוקף של רפורמת המדדים של הבורסה במטרה להגדיל את החזקות הציבור במניות וכך להגדיל את משקל המניה במדד ת"א 90. לוי מחזיק היום בכ-45% ממניות החברה בשווי של כ-950 מיליון שקל. המכירות של פידליטי נעשות אחרי עלייה של כ-10% שרשמה המניה בשנה האחרונה, השומרת על יציבות מתחילת השנה ומשקפת לחברה שווי של 2.1 מיליארד שקל.

קבוצת קרנות פידליטי, המנוהלת בבוסטון ונחשבת לאחת מקבוצות ההשקעות הגדולות בעולם, הפכה לבעלת עניין ברמי לוי ב-2013, אחרי שביצעה רצף רכישות במהלך המסחר השוטף בבורסה והגיעה להחזקה של כ-5% ממניות הרשת. הרכישות האחרונות נעשו לפי שווי דומה לשווייה הנוכחי של רשת רמי לוי.

גוף זר נוסף המחזיק במניות רמי לוי הוא קרן MSD, שייסד מייקל דל, בעלי חברת המחשבים דל, שהפכה גם היא לבעלת עניין ברשת ב-2013, אז מכר לה לוי 4.8% מההון תמורת כ-90 מיליון שקל. כיום מחזיקה MSD בכ-10% ממניות רמי לוי בשווי של כ-200 מיליון שקל.

רמי לוי פרסמה בימים האחרונים את דוחותיה ל-2016, בהם הציגה צמיחה של 14% בהכנסותיה שהגיעו ל-4.5 מיליארד שקל בתמיכת פתיחתם של 16 סניפים חדשים ולצד זאת נהנתה משיפור הרווח הגולמי והתפעולי והציגה קפיצה של 27% ברווח הנקי שהצטבר ל-94 מיליון שקל. במקביל לדוחות הודיעה החברה על חלוקת דיבידנד של 17 מיליון שקל לבעלי המניות. בחודש שעבר מינתה רמי לוי את יאיר שמיר, לשעבר שר החקלאות, לדירקטור חיצוני בחברה, שהצטרף לפוליטיקאית נוספת לשעבר בדירקטוריון החברה, דליה איציק.