השר ארדן: "המודל שבניתי לשידור הציבורי - הוא הנכון"

השר לביטחון פנים, ההסברה והשר לעניינים אסטרטגיים התראיין למדור "פורטפוליו" במגזין G ■ "שוטר שסרח, כמו השוטר שנגח בנהג הערבי, צריך לעוף הביתה מיד"

גלעד ארדן / צילום: ענבל מרמרי
גלעד ארדן / צילום: ענבל מרמרי

גלעד ארדן, השר לביטחון פנים, ההסברה והשר לעניינים אסטרטגיים, התראיין השבוע למדור "פורטפוליו" במגזין G והתייחס שם לראשונה לענייני תאגיד השידור הציבורי. "אני מאמין שהמודל שבניתי לשידור הציבורי הוא המודל הנכון", אמר ארדן.

ארדן התייחס בראיון לשורה של נושאים, אישיים וציבוריים. בעניין המשטרה הוא אמר: "היא עושה עבודה כפויית-טובה, ובעידן הסמארטפון היא הופכת למורכבת עוד יותר. שכר השוטרים לא גבוה, ובמשך שנים הם והארגון קופחו לעומת גופי הביטחון האחרים. בעתיד הקרוב לכל שוטר תהיה מצלמת גוף שתתעד אותו במהלך העבודה, מתוך חתירה שלנו לשקיפות מלאה. אנחנו פועלים לניקוי הארגון, לקיום פוליגרף תעסוקתי כתנאי לקידום, אבל מכיוון שהעיסוק של המשטרה, שמונה 30,000 איש, כל-כך רחב, מאלימות במשפחה ועד רצח - זה לוקח זמן".

בנוגע לאלימות השוטרים אמר ארדן: "יש, ואנחנו מטפלים בה בחומרה. עבודתו של שוטר לעולם לא תצטלם יפה. שוטר שסרח, כמו השוטר שנגח בנהג הערבי, צריך לעוף הביתה מיד. למה השוטר לא פוטר? כי כשמדובר בעבירה פלילית האחריות לא בידיים שלי, אלא של מח"ש שנמצא במשרד המשפטים. כשזה נוח, למשל כמדובר בחקירות רגישות, דורשים מהשר לא להתערב, וכשהטיפול בשוטרים כאלה לא מהיר מספיק - שהשר יתערב מיד".

 

על מדיניות האיסור של כניסת פעילי BDS: "מדיניות הכניסה של ישראל לעומת מדינות מערביות היא מאוד מקלה. בארה"ב אם הורשעת בעבירת מסים, לא יתנו לך להיכנס, ואצלנו נכנסים מתחזים לתיירים ואנשי עסקים שאוספים נתונים וצילומים של חיילי צה"ל כדי להשחיר את ישראל בעולם בעזרת שקרים, ולכן החלטתי למנוע כניסה של פעילי BDS לארץ".

על העימותים המתוקשרים עם עיתון "הארץ": "הם התחילו. העיתונות התרגלה שהיא אומרת את הדברים, ולפוליטיקאי אין במה להגיב. עם כל הביקורת שיש לי על פייסבוק, שלא מנקה את ההסתה מתוכה, כשמפרסמים נגדי נתון או כותרת מטעה בלי לבקש תגובה - חובתי להגיב, ופייסבוק הוא מקום שמאפשר את זה".

המדור המלא - במגזין G המתפרסם היום (ה').