קרן הריט מניבים צפויה להשלים היום גיוס של 320 מיליון ש'

מניבים הוקמה ב-2015 ע"י שרון שוופי, לשעבר מנכ"לית גב ים, ואיתי מל, כקרן ריט - קרן להשקעה בנדל"ן מתוך מטרה להשכיר את הנכסים לתקופה ארוכה, הכפופה למשטר מיסויי ייחודי, הכולל הטבות מס

לקראת הצטרפותה של קרן הריט מניבים למסחר בבורסה, התקיים היום (ד') השלב הציבורי של הנפקתה הראשונית (IPO), לאחר שאת עיקר הכסף גייסה בימים האחרונים בשלב המוסדי, שבו נהנתה מביקושי יתר, וגייסה כ-60 מיליון שקל באמצעות הנפקת מניות ועוד כ-200 מיליון שקל באג"ח צמודות מדד, בריבית שנתית של 2.1%.

יחד עם השלב הציבורי, מתכננת מניבים לגייס בסך הכול סכום מרבי של עד קרוב ל-320 מיליון שקל - עיקר היתרה באמצעות אג"ח. החברה תשלם כ-3.5 מיליון שקל עמלות ניהול, ייעוץ והפצה לחתמים, בהובלת פועלים אי.בי.אי, וכן עמלת התחייבות מוקדמת למוסדיים, של קרוב ל-3 מיליון שקל. בסך הכול צפויה מניבים להנפיק יותר מ-20% מהונה, והשלב המוסדי בגיוס משקף לה שווי של כ-250 מיליון שקל לפני הכסף.

מניבים הוקמה ב-2015 על-ידי שרון שוופי (יו"רית), לשעבר מנכ"לית חברת הנדל"ן גב ים, ואיתי מל (סגן יו"ר), כקרן ריט - קרן להשקעה בנדל"ן מתוך מטרה להשכיר את הנכסים לתקופה ארוכה, הכפופה למשטר מיסויי ייחודי, הכולל הטבות מס. מנכ"ל מניבים הוא עופר אברם.

החברה גייסה במהלך שנת ההקמה כ-270 מיליון שקל מכמה גופים מוסדיים, שהבולטים בהם היו פועלים שוקי הון, מיטב דש, אוניברסיטת בר אילן, אי.בי.אי, הלמן אלדובי וקרן הפנסיה גלעד, שמרביתם גם לקחו חלק בשלב המוסדי בהנפקה, וצפויים להישאר בעלי העניין העיקריים בקרן.

בידי הקרן יש כיום שלושה נכסים - בראש העין, בירושלים ובאזור התעשייה הרטוב שבסמוך לבית שמש, בשטח כולל של כ-35 מ"ר (נוסף על שטחי חניה של כ-16 אלף מ"ר). בסיכום 2016 הציגה מניבים הכנסות של כ-14 מיליון שקל, ורווח נקי שהתקרב ל-4 מיליון שקל.

מניבים מנהלת כיום מו"מ לרכישת שני נכסים במרכז הארץ, בהשקעה כוללת של כ-180 מיליון שקל. בקרן מעריכים כי בשנה הקרובה היא תפעל לרכישת נכסים מניבים בהיקף מינימלי של 300 מיליון שקל, ומציינים כי הונה העצמי מאפשר לה לעמוד ביעד זה "גם ללא גיוס הון נוסף", תוך עמידה במגבלות הרגולציה המאפשרות לה מינוף של עד 60%.

שוופי ומל, היו"רית וסגנה, שכל אחד מהם זכאי היום לשכר חודשי של 30 אלף שקל בהיקף משרה של 85%, ייהנו לאחר ההנפקה משכר חודשי של עד 70 אלף שקל, ושנה לאחר ההנפקה ישודרג שכרם שוב עד ל-100 אלף שקל. נוסף על כך ייהנו השניים גם ממענק של 600 אלף שקל כל אחד - 300 אלף שקל סמוך למועד ההנפקה ו-300 אלף שקל נוספים במועד שבו תחזיק מניבים נכסים בשווי של לפחות 360 מיליון שקל. שכרו החודשי של המנכ"ל אברם, שעומד היום על 75 אלף שקל בחודש, יעודכן שנה לאחר ההנפקה ל-87.5 אלף שקל, ויגיע בהמשך באופן מדורג עד ל-125 אלף שקל, בהתאם לשווי נכסי החברה.

הנפקתה של מניבים מגיעה כחצי שנה לאחר שהונפקה קרן מגוריט - קרן ההשקעות בנדל"ן הראשונה שהוקמה בהתאם לתיקון חוק הריט, שגייסה אשתקד כ-240 מיליון שקל - כ-60 מיליון מהם בבורסה. מניבים צפויה להיות החברה החדשה הרביעית המצטרפת לבורסה מתחילת השנה באמצעות הנפקת הון ראשונית (IPO).