תרמית בני"ע: הזמר שרון הולצמן ירצה 6 חודשי עבודות שירות

הולצמן, לשעבר חבר להקת "אבטיפוס", הורשע בכך שזייף כתבה שטען במירמה שפורסמה ב"גלובס", במטרה לשכנע את הציבור להשקיע בשותפות גבעות עולם

שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, חאלד כבוב, גזר היום (ה') על הזמר שרון הולצמן 6 חודשי מאסר אשר ירוצו בעבודות שירות. זאת, לאחר שבדצמבר האחרון הורשע הולצמן, לפי הודאתו, בעבירות של זיוף המשפיע על עסקאות ותרמית בקשר לניירות ערך, לאחר שזייף כתבה שטען במירמה שפורסמה ב"גלובס", במטרה לשכנע את הציבור להשקיע בשותפות גבעות עולם. בנוסף הוטל על הולצמן קנס כספי בסך 30 אלף שקל.

הולצמן (47) פרץ לתודעה הציבורית באמצע שנות ה-90 כזמר ומלחין מוכשר וכבסיסט של להקת הרוק "אבטיפוס". לאורך השנים הלחין הולצמן כמה שירים שהפכו ללהיטים מוכרים, ובהם "בוקר טוב עולם" (יש ברבורים באגם) והשירים "אדום" ו"מאוד פרוע" שביצעה איגי וקסמן. אולם, ב-2015 עבר שמו של הולצמן ממדורי התרבות למדורי המשפט והפלילים.

ב-2 במארס 2015 עצרה רשות ניירות ערך את הולצמן וחקרה אותו באזהרה בחשד כי ביצע עבירות של קבלת דבר במירמה ותרמית בניירות ערך, בכך שזייף מסמך הנחזה להיות כתבה ב"גלובס", במטרה לשכנע את הציבור להשקיע בשותפות גבעות עולם חיפושי נפט, כדי להשיג לעצמו רווחים אישיים.

הולצמן טען בתחילה לחפותו, ואולם פרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה) הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום המייחס לו עבירה של הנעה בתרמית בניירות ערך ועבירת זיוף המשפיע על עסקאות.

על-פי כתב האישום, במהלך חודש דצמבר בשנת 2012 זייף הולצמן, כאמור, כתבה אינטרנטית של עיתון "גלובס" בדבר עסקה לרכישת חברת גבעות עולם על-ידי חברת גזפרום, שצפויה להעלות את שווי החברה, וזאת בכוונה לרמות את קוראי הכתבה ולהניעם לרכוש את ניירות הערך של חברת גבעות עולם. הולצמן פעל להפצת הכתבה בפורומים כלכליים שונים.

לטענת הפרקליטות, יום לפני פרסום הכתבה הכוזבת רכש הולצמן לחשבונו מניות גבעות עולם בסך 100 אלף שקל, אותן מכר 5 ימים לאחר פרסום הכתבה ברווח של 2,000 שקל.

"'גלובס' הוא עיתון כלכלי יומי בישראל המספק לקוראיו מידע פיננסי על היום החולף", תיארה הפרקליטות את כלי התקשורת שאתם קוראים כעת בכתב האישום נגד הולצמן. "לעיתון 'גלובס' יש אתר אינטרנט הכולל חדשות ותכנים מעולם העסקים וכן פורטל פיננסי, אפשרות לניהול תיק אישי וירטואלי וכלים פיננסיים למשקיעים בשוק ההון".

לפי האישום, "בשלהי שנת 2012 השתתף הולצמן בפורומים כלכליים שונים ובעיקרם בפורום 'ספונסר', שבו פעל הולצמן, לפי הנטען, באמצעות 3 שמות משתמש שונים, אותם גיבה ב-3 תיבות מייל שפעל באמצעותן מאותה כתובת IP אשר משויכת לו".

במקביל, טענה הפרקליטות, סחר הולצמן בניירות ערך בבורסה מדצמבר 2009 ועד פברואר 2013. "ככלל, הנאשם מחזיק בניירות ערך לאורך מספר ימים ואינו פועל באופן רציף ובמסחר יומיומי. ביום 17 בדצמבר 2012 רכש הנאשם לחשבון זה ניירות ערך של גבעות עולם בסך של 100 אלף שקל".

בהמשך, כך מתאר כתב האישום, פעל הולצמן להפצת מידע חיובי כוזב, ביודעו כי הוא אינו אמת, בכדי להניע אחרים לרכוש ניירות ערך של גבעות, ובכדי להשפיע על מחירי יחידות השתתפות גבעות בבורסה באמצעות זיוף כתבה והפצתה בפורומים כלכליים.

"במסגרת פעילותו התרמיתית שנועדה להפיץ מידע חיובי כוזב, זייף הנאשם באמצעות מחשבו האישי מסמך אשר נחזה להיות כתבה אינטרנטית של עיתון 'גלובס'. הנאשם הכתיר את הכתבה בכותרת 'רעידת אדמה: גזפרום הרוסית מציעה לרכוש את גבעות עולם', ותוכנה כלל נתונים פרי דמיונו של הנאשם בדבר הרכישה הצפויה. תוכן זה היה כוזב וממילא לא פורסם על-ידי 'גלובס'". 

כתב האישום פירט כיצד, לפי הנטען, בבוקר ה-18 בדצמבר 2012 העלה הולצמן לרשת דף אינטרנט ובו הכתבה המזויפת. "באותו היום, בין השעות 12:56-11:42, הפיץ הולצמן בפורומים השונים של אתר 'ספונסר' (...) הודעות שונות בדבר הצעת הרכש השקרית הכוללות קישור לעמוד המזויף של אתר 'גלובס', בו פורסמה לכאורה הכתבה; מלבד אתר 'ספונסר' פעל הנאשם בפורומים כלכליים נוספים, תוך שהוא מפיץ הודעות שונות בדבר הצעת הרכש השקרית, ותוך שהוא נעזר בשמות משתמש שונים".