אלון מאסק בתגובה לתלונות משקיעי טסלה: קנו מניות פורד

לאחר שקבוצת משקיעים בחברת הרכב החדשנית קראה לאימוץ נורמות חדשות בתחום הממשל התאגידי, הגיב מייסד ומנכ"ל החברה בדרכו האימפולסיבית

אלון מאסק והמכונית של טסלה / צילום: רויטרס
אלון מאסק והמכונית של טסלה / צילום: רויטרס

קבוצה של מחזיקי מניות טסלה פנו לחברה בדרישה לצרף לדירקטוריון שני דירקטורים עצמאיים, ללא קשרים קודמים למנכ"ל ומייסד החברה, אלון מאסק. הרציונל לפנייה היה הרצון לבדוק אפשרות ל"אי-תפקוד בדינמיקה הקבוצתית", כשהכוונה הייתה ככל הנראה ליכולת הדירקטוריון, בו מאסק שולט ביד רמה, לבקר את פעולות המנכ"ל.

במכתב מיום שני, 5 קבוצות המשקיעים, ביניהן קרן הפנסיה של מורים מקליפורניה וקרנות פרטיות שונות, קראו לטסלה לאמץ נוהל של בחירה מחדש של דירקטורים על בסיס שנתי. "לאור היות החברה ציבורית, אנו מצפים שמבני הממשל התאגידי בה יתפתחו על מנת להתאים לאסטרטגיה המשתנה", כתבו המשקיעים. "למעשה, דירקטוריון טסלה, הכולל 7 חברים, לא השתנה כמעט מאז הימים שקדמו להנפקה הראשונית לציבור".

מאסק הגיב לפנייה בחשבון הטוויטר שלו בצורה אימפולסיבית, התנהגות שנהפכה מזמן לסימן ההיכר שלו: "קבוצת המשקיעים צריכה לקנות מניות פורד. הממשל התאגידי שלהם מדהים...".

 

תחת ניהולו של מאסק, טסלה נהפכה לאחרונה לחברת הרכב האמריקאית הגדולה ביותר במונחי שווי שוק, תוך שהיא עוקפת את ג'נרל מוטורס. מאז ירד מעט מחיר המניה של החברה, וכעת שווי השוק שלה עומד על כ-50.3 מיליארד דולר, בעוד זה של ג'נרל מוטורס עומד על כ-50.8 מיליארד דולר.