חברה של בני שטיינמץ תובעת את ג'ורג' סורוס ב-10 מיליארד דולר

BSGR טוענת כי שנאתו של סורוס לישראל הביאה אותו לממן קמפיין השמצה, שבגללו איבדה החברה שבשליטת הטייקון הישראלי הזדמנויות עסקיות בגינאה ובמקומות נוספים בעולם

ג'ורג' סורוס/  צלם:רויטרס
ג'ורג' סורוס/ צלם:רויטרס

חברה בשליטתו של טייקון הכרייה הישראלי בני שטיינמץ תובעת את המיליארדר ג'ורג' סורוס, בטענה כי הסב לה נזק של לפחות 10 מיליארד דולר בגלל מסע הכפשה ששלל ממנה זכויות על מרבצי עפרות ברזל בגינאה והזדמנויות עסקיות נוספות ברחבי העולם. 

סורוס מימן חברות עורכי דין, קבוצות למען שקיפות, חוקרים וגורמים ממשלתיים בגינאה, בניסיון מתואם להביא לכך ש-BSGR תאבד את זכויותיה על מרבץ סימנדו באפריל 2014, כך טוענת BSGR בתלונה שהוגשה אתמול (ו') לבית המשפט הפדרלי במנהטן. 

לאחר שנים שבהן BSGR מאשימה את סורוס בתעמולה הנוגעת להאשמות בשחיתות, שהביאה לכך שהחברה איבדה את סימנדו, זוהי הפעם הראשונה שהיא נוקטת צעד משפטי ישיר נגדו. בתלונתה טוענת BSGR כי סורוס מונע על-ידי טינה שמקורה ב-1998, סביב עסקים ברוסיה, ומעוינותו לכאורה כלפי ישראל.

"עבור סורוס, הצלחתו של שטיינמץ, לרבות הקידום הפעיל והנלהב שהוא מעניק לחיים, לעסקים ולתרבות הישראליים, הם קללה", טענה BSGR בתלונתה. "סורוס גם ידוע באיבתו רבת-השנים נגד ישראל".

דוברו של סורוס לא מסר תגובה.